3D Entre-printing-ship

capçalera 3d entre-printing-ship

Coneix mètodes actuals i oportunitats en emprenedoria il·lustrats mitjançant casos de 3Dprinting per completar la teva formació en enginyeria o ciències empresarials.

3dprinting.jpg

Sabries crear un negoci a partir d'un dibuix infantil como aquest? L'emprenedor Bernat Cuní ho va fer, i en aquest MOOC pots aprendre com.

Què aprendràs?

Estàs estudiant una enginyeria i t'interessa completar el teu currículum amb una base en emprenedoria i creació d'empreses? Estudies empresarials i t'interessa conèixer nous mètodes, tecnologies i mercats sobre els quals desenvolupar la teva iniciativa emprenedora? Si pertanys a un dels dos col·lectius, en aquest curs aprendràs, mitjançant cinc casos reals d'organitzacions de l'àmbit de la impressió 3D, noves maneres d'impulsar la teva idea de negoci.

Treballarem aspectes tan diversos com la innovació col·laborativa i open source, els models de negoci per a mercats de doble cara, com donar dimensió internacional a una empresa unipersonal, com vendre -i finançar-se- abans de tenir un producte, o com l'empatia i la tecnologia plegades impulsen projectes socials. Per cert, en aquest curs no aprendràs ni treballaràs què és i com es redacta un pla d'empresa.

Estructura del curs

Aquesta primera edició el curs s'imparteix en castellà i s'estructura en sis unitats que corresponen a set. La càrrega de treball depèn de tu, encara que està programat perquè hi dediquis aproximadament tres hores per setmana. El MOOC s'iniciarà a mitjans de febrer de 2015 acabant a finals de març perquè puguis compatibilitzar-ho amb els teus estudis

En aquest curs no cal que tinguis Coneixements d'Impressió 3D perquè la primera setmana t'explicarem les bases d'aquesta tecnologia, més que suficient per al que ens proposem. En cadascuna de les cinc setmanes següents treballarem, a partir d'un cas real, una orientació diferent en el teu procés de creació d'empresa.
  • Tema 1. La impressió 3D: tecnologia, mercats i aplicacions.
  • Tema 2. Emprenedoria en mode plataforma. El cas Shapeways
  • Tema 3. Emprenedoria en paral · lel. El cas FormLabs
  • Tema 4. Emprenedoria col · laboratiu open source. El cas RepRapBCN
  • Tema 5. Emprenedoria en la indústria creativa. El cas Cunicode
  • Tema 6. Emprenedoria social. El cas e-NABLING THE FUTURE

Professorat

Pere Losantos, professor de la UPC en l'àmbit de les organitzacions, la innovació i l'emprenedoria de base tecnològica.

Lectures i webs recomanades

Durant el curs es treballa amb les webs de cadascuna de les empreses dels casos analitzats, així com amb vídeos i text desenvolupat a cada mòdul pel professorat.

• Inici: 16 de febrer de 2015 (Castellà)
  • Durada: 6 setmanes
  • Dedicació: 2/3 hores per setmana