Approaches to Machine Translation: Rule-base, Statistical and Hybrid

capçalera approaches to machine translation

El curs pretén donar una visió general de la traducció automàtica (TA). Atès que la TA és un camp multidisciplinari que inclou lingüistes, informàtics i enginyers, aquest curs està dirigit a tots aquests perfils.

Què aprendràs?

Aquest curs és una oportunitat per aprendre el funcionament dels: principals sistemes de TA que estan disponibles en línia i programaris de codi obert que permeten reproduir prototips dels mateixos.

El curs revisarà els paradigmes més importants de TA incloent: traducció basada en regles, estadística i híbrida. El curs se centra en donar una visió general de les tècniques i algorismes de l'estat de la qüestió i esbossar els problemes més difícils en el camp. A més, es presentarà una visió general de diversos enfocaments d'avaluació de la TA: mesures automàtiques, l'avaluació de la percepció i lingüística humana, posant èmfasi en els avantatges i desavantatges de cada mètode. El curs subratllarà com es combinen l'estadística i la lingüística tant en el desenvolupament com en l'avaluació.

Estructura del curs

El curs està organitzat en 5 setmanes de continguts més 2 setmanes adicionals de desenvolupament i avaluació. El contingut de les primeres 5 setmanes és:
  • (1) Introducció i TA basada en regles
  • (2) i (3) TA Estadística
  • (4) Avaluació de la TA
  • (5) TA híbrida i casos d'ús

Format de seguiment

• 1-2 hores de vídeo per setmana
  • 1 encàrrec de feina per setmana
  • Participació en el fòrum.

Lectures i webs recomanades

• Forcada, M.L., Tyers, F.M., Ramírez-sánchez, G. The Apertium machine translation platform: five years on. In Proceedings of the First International Workshop on Free/Open-Source Rule-Based Machine Translation, Alacant, pag. 3-10. 2009
  • Koehn, P., Statistical Machine Translation, Cambridge University Press, 2010
  • Costa-jussà M.R. and Farrús, M. Statistical Machine Translation Enhancements through Linguistic Levels: A Survey ACM Computing Surveys, Volume 46 Number 3 pag. 42, 2014