L’EPSEM acull, un any més, l’Olimpíada Química de Catalunya

Per cinquè any consecutiu, l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa serà seu de l’Olimpíada Química de Catalunya per als centres de la Catalunya central. L’activitat es dirigeix a estudiants de segon de batxillerat i pretén promoure l’interès per la química entre els joves.

18/02/2018

El proper 6 de març, a les 16 h, tindrà lloc, de forma simultània a cinc universitats de Catalunya, la 31a edició de l’Olimpíada Química de Catalunya, que aplega estudiants de tot el territori amb l’objectiu de resoldre proves relacionades amb la química. Els vint-i-un estudiants amb els millors resultats passaran a la fase nacional, que tindrà lloc els dies 4, 5 i 6 de maig a la Salamanca coincidint amb la commemoració dels 800 anys d'història de la Universitat de Salamanca. La inscripció ja està disponible a través del web de l'Escola.

Els alumnes adscrits a la UPC per a les proves d’accés a la universitat (PAU) però que pertanyin a centres de la Catalunya central realitzaran la prova escrita de l'Olimpíada Química a l'Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM). D’altra banda, la resta d’estudiants faran la prova a les altres seus: la Facultat de Química de la Universitat de Barcelona, l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida i la Facultat de Química de la Universitat Rovira i Virgili.

La prova consisteix en un qüestionari extret dels continguts de l’assignatura de Química dels dos cursos de batxillerat. A més, l’examen inclourà qüestions teòriques sobre pràctiques de laboratori.

Els objectius de l’activitat són promoure i estimular l'interès dels alumnes per la química, millorar la relació entre l'ensenyament de la química en el context preuniversitari i l’universitari, i motivar el professorat en el desenvolupament d'una metodologia més propera a la vida real. L’Olimpíada està convocada pel Col·legi Oficial de Químics de Catalunya i l’Associació de Químics de Catalunya i es realitza en col·laboració amb la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Rovira i Virgili.

Talent d’Enginyeria Química
En el mateix sentit, amb la finalitat de donar a conèixer la professió d'enginyer/a químic/a, l’EPSEM organitza el Programa premium de Talent d’Enginyeria Química per a la Catalunya Central (TEQxC2).

El programa està dirigit a estudiants de batxillerat i consisteix en la realització de pràctiques al laboratori i en la participació en seminaris impartits per professionals externs, investigadors i professorat de l’Escola. Aquest any tindran lloc dues noves edicions amb 30 participants cadascuna: la primera, per a estudiants de segon curs de batxillerat, ha estat els dies 5 i 6 de febrer i la segona, dirigida als alumnes de primer curs, serà el 25 i 26 de juny.

La inscripció es pot fer a través del web de l’Escola.

Més informació: