Grau en Ciències i Tecnologies del Mar

Crèdits ECTS: 240
Places:
Lloc d'impartició
: Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, ETSECCPB (Barcelona), Escola Superior d’Agricultura de Barcelona, ESAB (Castelldefels) i Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú, EPSEVG (Vilanova i la Geltrú).
: graus.camins@upc.edu

El grau està orientat a la capacitació de professionals per realitzar recerca i assessorament en l’àmbit de l’aprofitament de tota mena de recursos marins, en temes mediambientals i climàtics, o en els impactes de les actuacions dels humans en el medi marí i costaner (explotació responsable dels recursos marins, caracterització de costes, canvi climàtic etc.). També s’orienta cap a la divulgació i la formació per a altres científics i tècnics i, en general, per a la societat sobre totes les activitats relacionades amb les ciències i tecnologies marines i el seu desenvolupament cientificotècnic (tant bàsic com aplicat).

Podràs escollir entre tres mencions:

Ciències, Enginyeria i Gestió del Mar i la Costa

Rebràs una formació multidisciplinària que et capacitarà per resoldre els principals problemes i reptes als quals s'enfrontarà la zona costanera en un futur proper, en diferents escenaris de desenvolupament i canvi climàtic. Aquesta menció s’imparteix a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB).

Tecnologies Marines Aplicades del Mar i la Costa

Menció orientada a l'aplicació de tecnologies en observació, percepció remota i exploració mitjançant autòmats del medi marí, que és essencial per al monitoratge dels cossos d'aigua costaners i l'obtenció de les dades necessàries per al control de les activitats humanes en el medi marí relacionades amb l'explotació dels recursos marins i costaners. Aquesta menció s’imparteix a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG).

Biotecnologies i Aqüicultura del Mar i la Costa

Aquesta menció té com a objectiu capacitar per identificar els principis funcionals dels sistemes de producció en aqüicultura, que permetin una òptima producció pel que fa al benestar dels animals i en pro de la qualitat dels productes aqüícoles, i que contrarestin així les pèrdues en la producció de recursos aquàtics vius que provoquen la contaminació, la sobreexplotació i un maneig incorrecte dels recursos aquàtics naturals. Aquesta menció s’imparteix al Campus del Baix Llobregat, a l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (ESAB).

Sortides professionals

Podràs desenvolupar la teva activitat professional en els àmbits i temàtiques següents:

• Gestió integrada de la zona costanera (dels recursos marins i dels recursos costaners).
  • Gestió maritimocostanera a l’Administració pública.
  • Consultories en el camp marítim i costaner.
  • Ports.
  • Desenvolupament d'aparells, sensors i infraestructures per mesurar i monitorar el mar.
  • Planificació i gestió del transport marítim i els seus impactes.
  • Empreses de serveis marítims i adequació d’aquestes a les normatives sobre medi ambient.
  • Estudis d'impacte ambiental al mar, contaminació marítima i manteniment de la qualitat de l'aigua del mar, i canvi climàtic i els seus efectes en el mar i la costa.
  • Energies renovables marines.
  • Aqüicultura.
  • Plataformes offshore de petroli i gas.
  • Pesca i altres recursos marins.
  • Obtenció d'aigua potable del mar.
  • Docència i recerca.