Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Ciències i Tecnologies del Mar

El grau en Ciències i Tecnologies del Mar està orientat cap a la capacitació científica i tècnica de professionals per dur a terme feines de recerca i assessorament en els àmbits mediambiental i climàtic, i sobre els impactes de les actuacions econòmiques i socials en el medi marí i costaner (aprofitament ètic, responsable i sostenible dels recursos marins, caracterització de costes, canvi climàtic i el seu impacte sobre el medi marí i la zona costanera, etc.). També s’orienta cap a la formació per a altres científics i tècnics i, en general, per a la societat sobre totes les activitats relacionades amb les ciències i tecnologies marines (bàsiques i aplicades), el seu desenvolupament i la seva divulgació.

Podràs escollir entre dos mencions:

Ciències i Enginyeria del Mar
Rebràs una formació multidisciplinària que et capacitarà per resoldre els principals problemes i reptes als quals s'enfrontarà la zona costanera en un futur proper, en diferents escenaris de desenvolupament i canvi climàtic.

Tecnologies del Mar
Menció orientada a l'aplicació de tecnologies en observació, percepció remota i exploració mitjançant autòmats del medi marí, que és essencial per al monitoratge dels cossos d'aigua costaners i l'obtenció de les dades necessàries per al control de les activitats humanes en el medi marí relacionades amb l'explotació dels recursos marins i costaners.

Mencions

• Ciències i Enginyeria del Mar
  • Tecnologies del Mar
Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Preus i beques
Preu aproximat per curs, 2.431 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Places nou ingrés
Places canvi d'estudis
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Documents expedits per estats no membres de la Unió Europea ni signataris de l’Acord sobre l’espai econòmic europeu han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.
Sortides professionals
Podràs desenvolupar la teva activitat professional en els àmbits i temàtiques següents:
  • Gestió integrada de la zona costanera (dels recursos marins i dels recursos costaners).
  • Gestió maritimocostanera a l’Administració pública.
  • Consultories en el camp del mar i la costa.
  • Ports.
  • Desenvolupament d'aparells, sensors i infraestructures per mesurar i monitorar el mar.
  • Planificació i optimització de les activitats socioeconòmiques (i els seus impactes) relacionades amb el mar i la costa.
  • Empreses de serveis marítims i adequació d’aquestes a les normatives sobre medi ambient.
  • Estudis d'impacte ambiental al mar, contaminació marítima i manteniment de la qualitat de l'aigua del mar, i canvi climàtic i els seus efectes en el mar i la costa.
  • Energies renovables marines.
  • Aqüicultura.
  • Plataformes offshore de petroli i gas.
  • Pesca i altres recursos marins.
  • Obtenció d'aigua potable del mar.
  • Docència i recerca.
Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició

Versió per imprimir