Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Enginyeria de Materials

Curs 2017-2018
El grau en Enginyeria de Materials et formarà com a professional, amb una preparació científica i tècnica multidisciplinària, i amb capacitat per dissenyar, desenvolupar, implementar, gestionar i millorar la producció, transformació, processament, control, reciclatge, emmagatzematge de materials, seguretat i  integritat de materials i components, ja siguin materials metàl·lics, ceràmics, polímers, compostos o biològics. Rebràs una formació multidisciplinària, amb una forta base de ciència de materials i de tecnologies industrials, en un àmbit de l’enginyeria estratègic i en sectors com les energies sostenibles, l’automoció, l’aeronàutica, la indústria naval, la bioenginyeria, les energies, la metal·lúrgia, els plàstics, la ceràmica i el vidre, les tecnologies de fabricació, o el reciclatge i l'impacte ambiental.
Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Nota de tall del curs 2017-2018
Preus i beques
Preu aproximat per curs, 2.431 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
Places nou ingrés
Places canvi d'estudis
Nota de tall del curs 2017-2018
5,000. Notes de tall
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.

Sisè quadrimestre

Setè quadrimestre

Vuitè quadrimestre

• Treball de Fi de Grau 12
  • ObligatòriaECTS
  • OptativaECTS
  • ProjecteECTS
Sortides professionals
  • Disseny, avaluació, selecció i fabricació de materials, segons les seves aplicacions.
  • Disseny, desenvolupament i control dels processos de fabricació, transformació, reutilització i emmagatzematge de materials.
  • Avaluació de la seguretat, durabilitat i integritat estructural de materials i components.
  • Director/a tècnic/a.
  • Enginyer/a de producció.
  • Productor/a de components elèctrics i indústria microelectrònica.
  • Tècnic/a en la selecció de materials per al disseny.
  • Tècnic/a en modelització de processos de producció o tractament de materials.
  • Tècnic/a en control de materials i processos, i laboratoris de caracterització.
  • Controlador/a de la garantia i qualitat de matèries primeres, processos i productes.
  • Docència i recerca.
Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició
Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE)

Versió per imprimir

Jornades de portes obertes