Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Enginyeria de Sistemes Biològics

Curs 2017-2018

El grau en Enginyeria de Sistemes Biològics combina la biologia amb l’expertesa en tecnologia de la UPC per tal de formar enginyers amb capacitat tècnica i d’innovació per als sectors en els quals els bioprocessos són la clau. Rebràs una formació multidisciplinària en àmbits com la microbiologia, la bioquímica, la biologia molecular, la bioinstrumentació, el cultiu in vitro o l’operació de bioreactors, així com en les tècniques de producció de bioenergia i biomaterials, de bioremediació ambiental i de producció d’organismes aquàtics. També aprendràs els fonaments tecnològics de l’enginyeria per al disseny i l’ús d’instal·lacions i equipaments en els sectors farmacèutic, cosmètic i alimentari i per a l’aplicació de la biotecnologia en la recuperació i millora del medi ambient.

El programa formatiu inclou pràctiques de camp, de laboratori i de modelització informàtica per tal de donar una formació de qualitat en tecnologia i en biologia aplicada, així com en la viabilitat econòmica i gestió tècnica d’empreses del sector.
Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Nota de tall del curs 2017-2018
Horaris/torns
El primer any dels graus hi ha grups de matí o tarda. A la resta de quadrimestres l'horari és majoritàriament de matí.
Preus i beques
Preu aproximat per curs, 2.431 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
Places nou ingrés
Places canvi d'estudis
Nota de tall del curs 2017-2018
7,350. Notes de tall
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.
  • ObligatòriaECTS
  • OptativaECTS
  • ProjecteECTS
Sortides professionals
  • Disseny i gestió d'instal·lacions en el sector de la biotecnologia industrial.
  • Disseny i operació de bioreactors.
  • Disseny i gestió d’instal·lacions aqüícoles.
  • Bioinstrumentació i control de bioprocessos.
  • Producció de biofuels i biomaterials, tractaments biològics i valorització de residus.
  • Direcció tècnica i gestió de projectes de bioremediació ambiental i tractament d'aigües
  • Laboratoris d'anàlisibioquímica i microbiològica.
  • Recerca i innovació en el sector biotecnològic.
Organització dels estudis

El grau té una càrrega lectiva de 240 ECTS. Els dos primer anys (120 ECTS) s'imparteixen les matèries bàsiques comunes als quatre graus que ofereix l'ESAB. Els dos anys següents es cursen les matèries obligatòries i optatives de cada títol i es realitza el treball de fi de grau. Entre els crèdits optatius s'hi inclou una estada de pràctiques en empresa o de mobilitat.

Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició
Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB) Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB)

Versió per imprimir

Sol·licita informació