Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació

Curs 2017-2018

Amb el grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació adquiriràs la formació transversal necessària per concebre, dissenyar, implementar i operar sistemes de telecomunicació que es fonamenten en la generació, transmissió, recepció i processament de senyals elèctrics, acústics i òptics en tot l’espectre de freqüència, i el tractament de la informació que hi està associada. Aprendràs els fonaments i les aplicacions que et capacitaran per dissenyar, implementar i operar qualsevol producte, infraestructura i servei de telecomunicació basat en sistemes de ràdio, fixos o mòbils, terrestres o per satèl·lit, o de comunicacions òptiques.

Tens la possibilitat de complementar aquest grau amb un itinerari específic que permet obtenir una doble titulació dintre d'aquest centre, cursant un determinat nombre de crèdits més corresponents al pla d'estudis d'una de les altres titulacions que s'imparteixen en el centre. La doble titulació implica, a grans trets, superar un any d'estudis addicional. Per accedir-hi cal haver cursat ja un mínim de crèdits d'un dels graus. L'oferta de places és limitada.

Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Nota de tall del curs 2017-2018
Horaris/torns
Matí i tarda
Preus i beques
Preu aproximat per curs, 2.431 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
Acords de doble titulació
Itineraris entre estudis en un mateix centre
  • Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació / Grau en Enginyeria Telemàtica
Places nou ingrés
Places canvi d'estudis
Nota de tall del curs 2017-2018
5,000. Notes de tall
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Accés comú

L'accés als estudis de l’àmbit de les Enginyeries de la Telecomunicació per a l'Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), és per preinscripció comuna a les 120 places ofertades, distribuïdes en els plans d'estudis següents:

• Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació
  • Grau en Enginyeria Telemàtica
Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.

Vuitè quadrimestre

• Treball de Fi de Grau 24
  • ObligatòriaECTS
  • OptativaECTS
  • ProjecteECTS
Professió regulada
  • Enginyer/a tècnic/a de telecomunicació.
  • Enginyer/a de telecomunicació (cursant el màster universitari en Enginyeria de Telecomunicació).
Sortides professionals
  • Disseny i desenvolupament de sistemes de telecomunicació, telemàtics, audiovisuals, electrònics.
  • Disseny i implementació de sistemes i aplicacions TIC.
  • Administració i operació de telecomunicacions i hardware.
  • Programació i desenvolupament d’aplicacions de telecomunicació.
  • Direcció i gestió de projectes en empreses del sector TIC.
  • Exercici lliure de la professió, desenvolupant serveis de consultoria i assessoria.
  • Realització de càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes en l’àmbit de la telecomunicació.
  • Direcció i gestió de projectes en empreses i centres tecnològics.
  • Recerca, disseny i innovació de productes.
Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició
Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC)

Versió per imprimir

Sol·licita informació