Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica

Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG)

Curs 2017-2018

Amb el grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica adquiriràs els coneixements que et permetran dirigir i gestionar projectes d'enginyeria en els àmbits de l’electrònica industrial i l’automàtica: disseny, projecció i desenvolupament de sistemes electrònics analògics, digitals i de potència, així com sistemes de control i d’automatització industrial. Rebràs una formació multidisciplinària en els àmbits de l’electrònica analògica, digital i de potència, la modelització i la simulació de sistemes, la regulació automàtica i les tècniques de control i la seva aplicació en l’automatització industrial, així com els principis i les aplicacions dels sistemes robotitzats, la informàtica industrial i les comunicacions.

Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Nota de tall del curs 2017-2018
Horaris/torns
Cursos: Primer, segon, tercer i quart: Matí i Tarda / Cursos: Cinquè, sisè, setè i vuitè: Tarda.
Preus i beques
Preu aproximat per curs, 2.431 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
Places nou ingrés
Places canvi d'estudis
Nota de tall del curs 2017-2018
5,000. Notes de tall
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Accés comú

L'accés als estudis de l’àmbit de l'enginyeria industrial per a l'Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (UPC), és per preinscripció comuna a les 200 places ofertades, distribuïdes en els plans d'estudis següents:

• Grau en Enginyeria Elèctrica (40 places)
  • Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (40 places)
  • Grau en Enginyeria Mecànica (120 places)

Assignació d’estudis

El primer curs és comú per a tots aquests estudis. Un cop superat, l’estudiantat podrà demanar els estudis en què vol continuar, ordenats per ordre de preferència. El Centre assignarà l’especialitat en funció de la sol·licitud i de l’expedient acadèmic dels estudis cursats al Centre.

L'estudiantat que hagi superat el primer curs dels graus de l’àmbit industrial de l’EPSEVG, té la possibilitat d'incorporar-se al segon curs del grau en Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte, en funció de l'expedient acadèmic i de les places disponibles.

Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.
  • ObligatòriaECTS
  • OptativaECTS
  • ProjecteECTS
Professió regulada
  • Enginyer/a tècnic/a industrial.
  • Enginyer/a industrial (cursant el màster universitari en Enginyeria Industrial).
Sortides professionals
  • Planificació, direcció, execució i avaluació de projectes d’enginyeria relacionats amb l’automatització i la robòtica industrial.
  • Redacció i direcció de projectes d'instal·lacions d'automatització, control, regulació d'accionaments electrònics industrials.
  • Disseny, instal·lació i manteniment de sistemes electrònics de control, potència i instrumentació.
  • Disseny i desenvolupament de sistemes d’informàtica industrial i monitoratge de processos.
  • Disseny, gestió i manteniment d’equips i instal·lacions industrials.
  • Elaboració d’informes tècnics d’assessorament i viabilitat.
  • Tècnic/a de gestió, organització, planificació i control de qualitat.
  • Docència i recerca.
Organització dels estudis

Els estudis s'organitzen en vuit semestres (quatre anys) i cal cursar un total de 240 ECTS: 60 crèdits d'assignatures bàsiques, 126 crèdits d'assignatures obligatòries, 30 crèdits d'assignatures optatives i un treball de fi de grau de 24 crèdits.

Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició
Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG)
Aquest mateix grau també s'imparteix a

Versió per imprimir