Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Enginyeria Informàtica

Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG)

Curs 2017-2018

El grau en Enginyeria Informàtica et proporcionarà els coneixements necessaris per concebre, dissenyar, desenvolupar, mantenir i gestionar sistemes, serveis, aplicacions i arquitectures informàtiques, per conèixer i aplicar la legislació necessària, així com expertesa en nous mètodes i tecnologies de l’àmbit TIC.

Amb la menció en Tecnologies de la Informació et formaràs en el disseny i la instal·lació de xarxes informàtiques i de les aplicacions necessàries per satisfer, de forma segura, les necessitats de les organitzacions.

Mencions

• Tecnologies de la Informació
Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Nota de tall del curs 2017-2018
Horaris/torns
Matí
Preus i beques
Preu aproximat per curs, 2.431 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
Places nou ingrés
Places canvi d'estudis
Nota de tall del curs 2017-2018
6,140. Notes de tall
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.
  • ObligatòriaECTS
  • OptativaECTS
  • ProjecteECTS
Professió regulada

Aquest grau / màster universitari forma part d'un programa integrat de grau i màster que habilita per a professions regulades

Menció en Computació
  • Disseny de sistemes informàtics complexos/crítics: planificació de vols d’aeroports, sistemes de seguretat de vehicles o d’instal•lacions, etc.
  • Disseny de les interfícies persona-màquina dels dispositius del futur.
  • Optimització de processos en la indústria, robòtica.
  • Disseny d’eines per a la predicció de dades en la banca, planificació d'infraestructures en l'Administració pública, tractament d’imatges en centres de recerca.
  • Programació de jocs i aplicacions web a la indústria informàtica.
  • Recerca en el camp de la computació.

Menció en Enginyeria de Computadors
  • Disseny de processadors i sistemes multiprocessador.
  • Programació de sistemes d’alt rendiment, aprofitant-ne el hardware específic.
  • Implementació de sistemes encastats, sistemes portables, robots i interfícies de l’ordinador amb el món real.
  • Programació de sistemes informàtics en temps real.
  • Empreses de fabricació d'acceleració per maquinari (hardware), microprogramari (firmware) i desenvolupament de solucions a mida.
  • Recerca en el camp dels supercomputadors.

Menció en Enginyeria del Software
  • Desenvolupament de serveis i sistemes software.
  • Direcció de projectes informàtics.
  • Analista de software, arquitecte de software, enginyer de requisits.
  • Disseny/administració de bases de dades.
  • Avaluació dels processos d'enginyeria del software, així com disseny i implantació de plans de millora de la gestió i de la qualitat en les organitzacions.

Menció en Sistemes d'Informació
  • Direcció de sistemes d’informació de les organitzacions.
  • Responsable d’informàtica, implantació del software, sistemes de bases de dades.
  • Direcció de comerç electrònic, planificació i control de negocis sobre Internet.
  • Consultoria de sistemes d’informació, expert en sistemes d'informació empresarial, presa de decisions i business intelligence. Analista de negocis.
  • Auditoria de sistemes d’informació, per assegurar el compliment de les normes i estàndards.
  • Responsable de serveis d’atenció a usuaris i gestió de proveïdors.

Menció en Tecnologies de la Informació
  • Administració de xarxes d’ordinadors.
  • Responsable de l’àrea TIC d’empreses i administracions públiques.
  • Administració de sistemes informàtics.
  • Disseny, selecció i implantació d’infraestructures informàtiques i de comunicacions.
  • Responsable de la seguretat de les dades i els accessos a les organitzacions.
  • Implantació de nous sistemes i protocols de comunicacions en l’àmbit informàtic.
Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició
Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG)
Aquest mateix grau també s'imparteix a

Versió per imprimir