Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Enginyeria Mecànica

Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG)

Curs 2017-2018

Amb el grau en Enginyeria Mecànica, obtindràs una sòlida formació en el disseny, desenvolupament i ús de maquinària, processos i sistemes mecànics, criteris de selecció de materials i disseny estructural de sistemes i processos de producció. Adquiriràs els coneixements per a l’anàlisi, el càlcul, el disseny i l’assaig de màquines, instal·lacions industrials, motors hidràulics i tèrmics, estructures i construccions industrials i sistemes productius. Rebràs una formació multidisciplinària en els àmbits de la mecànica de fluids, la termotècnia, l’electricitat, l’automatització, el disseny i la construcció de sistemes de climatització i refrigeració industrial i les tècniques d’enginyeria gràfica.

Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Nota de tall del curs 2017-2018
Horaris/torns
Matí i tarda
Preus i beques
Preu aproximat per curs, 2.431 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
Places nou ingrés
Places canvi d'estudis
Nota de tall del curs 2017-2018
5,000. Notes de tall
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Accés comú

L'accés als estudis de l’àmbit de l'enginyeria industrial per a l'Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (UPC), és per preinscripció comuna a les 200 places ofertades, distribuïdes en els següents plans d'estudis:

• Grau en Enginyeria Elèctrica (40 places),
  • Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (40 places),
  • Grau en Enginyeria Mecànica (120 places).

Assignació d’estudis

El primer curs és comú per a tots aquests estudis. Un cop superat, l’estudiant podrà demanar els estudis en els que vol continuar, ordenats per ordre de preferència. El centre assignarà l’especialitat en funció de la sol·licitud de l’estudiant i de l’expedient acadèmic cursat al centre.

Aquells estudiants que hagin superat el primer curs dels graus de l’àmbit industrial de l’EPSEVG, tenen també la possibilitat incorporar-se al segon curs del grau en Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte, en funció del seu expedient acadèmic i places disponibles.

Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.

Setè quadrimestre

• ObligatòriaECTS
  • OptativaECTS
  • ProjecteECTS
Opencourseware

Professió regulada
  • Enginyer/a tècnic/a industrial.
  • Enginyer/a industrial (cursant el màster universitari en Enginyeria Industrial).
Sortides professionals
  • Planificació, direcció, execució i avaluació de projectes d’enginyeria relacionats amb l’enginyeria mecànica.
  • Direcció, disseny, projecció, muntatge i manteniment de sistemes i instal·lacions industrials i de producció en l’àmbit mecànic, electromecànic, tèrmic i de mecànica de fluids.
  • Càlcul i disseny de motors hidràulics i tèrmics.
  • Projectes relacionats amb les indústries de calor i fred industrial, climatització i refrigeració, tractament i transport de fluids.
  • Disseny, gestió i manteniment d’equips i instal·lacions, estructures i construccions industrials.
  • Elaboració d’informes tècnics d’assessorament i viabilitat.
Organització dels estudis

Els estudis s'organitzen en vuit semestres (quatre anys) i cal cursar 240 ECTS: 60 crèdits d'assignatures bàsiques, 126 crèdits d'assignatures obligatòries, 30 crèdits d'assignatures optatives i un treball de fi grau de 24 crèdits.

Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició
Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG)
Aquest mateix grau també s'imparteix a

Versió per imprimir