Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Bachelor's degree in Industrial Technologies and Economic Analysis (interuniversitari UPC-UPF)

El bachelor’s degree in Industrial Technologies and Economic Analysis (grau en Tecnologies Industrials i Anàlisi Econòmica) combina els àmbits temàtics de l'enginyeria industrial amb els fonaments de l’economia per aportar coneixements interdisciplinaris d'alt nivell que permetin adaptar-se a noves situacions i assimilar els futurs avenços tecnològics que la indústria necessiti incorporar per a la millora dels seus productes i processos.

Aquest grau es ofert totalment en anglès conjuntament per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF),  i respon a la necessitat de nous líders industrials que combinin una sòlida comprensió de la innovació i la tecnologia amb un coneixement detallat d'economia. A més, ofereix una excel·lent oportunitat per desenvolupar projectes d'innovació a través de les pràctiques professionals en empreses nacionals i internacionals, i excel·lents oportunitats d'ocupabilitat.

Prova d'Aptitud Personal (PAP)
Per a l’admissió al grau és necessari un bon domini de la llengua anglesa i realitzar una prova d’aptitud personal (PAP), que consisteix en dos exercicis:

1. un assaig escrit en llengua anglesa en què s’expliquin els motius pels qual es té interès a fer-lo i es demostri la capacitat i la idoneïtat per a aquests estudis, i
  2. una entrevista en llengua anglesa per demostrar la competència en aquesta llengua vehicular en un entorn acadèmic interactiu. Entre les candidatures que obtinguin la qualificació d’apte a la PAP, l’Oficina d’Accés a la Universitat adjudica les places en funció de la qualificació a la PAU, d’acord amb la normativa legal.
Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Horaris/torns
Matí i tarda
Idiomes
Anglès
Preus i beques
Preu aproximat per curs, 2.431 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Beques
El grau compta amb un programa propi de beques addicional a les beques del sistema universitari.
Títol oficial
En procés de verificació per part del Consejo de Universidades.
Places nou ingrés
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.
Professió regulada
T'habilita per a l'exercici de la professió regulada d'Enginyer/a industrial, cursant el màster universitari en Enginyeria Industrial (ESEIAATETSEIB).

Aquest grau conforma un programa acadèmic integrat de grau i màster que habilita per a professions regulades.

Sortides professionals
  • Direcció i gestió de projectes, instal·lacions, plantes, empreses i centres tecnològics de sectors industrials tan diversos com l’energia, l’automoció, la siderúrgia i metal·lúrgia, la química, la robòtica, la indústria de l’automòbil i del ferrocarril, la construcció metàl·lica, mecànica i elèctrica, els materials intel·ligents, la nanotecnologia o la bioenginyeria, entre altres.
  • Càlcul i disseny de productes i processos, amb abast a la conjuntura econòmica, el sector, el mercat i les activitats empresarials.
  • Planificació estratègica, micro i macroeconòmica, gestió de la qualitat i gestió mediambiental.
  • Recerca, desenvolupament i innovació en productes, processos i metodologies, i anàlisi de les implicacions en la seva gestió.
  • Lideratge i gestió d’entorns econòmics en procés de canvi.
  • Economia i gestió de les empreses dels sectors regulats i dels serveis de xarxa.
Organització dels estudis
Les assignatures es cursen als campus de les dues universitats. D'aquesta manera, a més de la multidisciplinarietat dels ensenyaments del grau, es comparteix espai i temps amb altres estudiants d'Enginyeria Industrial i d’Economia. El bloc de tecnologies industrials es fa a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la UPC i el bloc d'economia, a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UPF.
Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB)

Versió per imprimir

Jornades de portes obertes