Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Master's degree in Applied Telecommunications and Engineering Management (MASTEAM)

El master's degree in Applied Telecommunications and Engineering Management (MASTEAM) (màster universitari en Aplicacions i Gestió de l'Enginyeria de Telecomunicació) és un màster amb doble orientació, professional i de recerca, que forma enginyers experts en els àmbits capdavanters de les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC), un dels sectors amb més demanda de professionals. Els continguts, amb un alt grau d'optativitat, inclouen ciutats intel·ligents (smart cities), Internet de les coses, comunicacions mòbils de 5a generació (5G), xarxes de sensors, comunicacions òptiques al núvol (cloud), tractament de dades massives (big data) i processament de senyal, xarxes i ràdio definides per software (SDN i SDR), objectes intel·ligents (smart objects), seguretat de xarxa, models de negoci i gestió d'empreses del sector TIC. El màster disposa d’acords de mobilitat amb diverses universitats europees així com convenis amb empreses del sector de les telecomunicacions.

Els titulats que han fet un grau oficial (240 ECTS) i aquest màster poden sol·licitar l’admissió a un programa de doctorat en enginyeria de telecomunicació o en altres camps relacionats amb les TIC.
Mostra el text complet
Amaga el text complet
Durada i inici
Un curs acadèmic, 60 crèdits ECTS. Inici: setembre i febrer
Horaris i modalitat
Matí i tarda. A la tardor s'ofereix el primer semestre en horari de tarda i el segon de matí, a la primavera s'ofereix el primer semestre en horari de matí i el segon de tarda. Presencial
Preus i beques
Preu aproximat del màster sense taxes acadèmiques i expedició del títol, 3.147 € (4.720 € per a no residents a la UE).

Beques pròpies
  • Aquest màster ha estat seleccionat dintre del programa de beques per a màsters d'excel·lència que convoca la Fundació Catalunya La Pedrera per al curs 2017-2018. Més informació dels criteris d’assignació a Fundació Catalunya-La Pedrera.

Més informació sobre preus i pagament de la matrícula
Més informació de beques i ajuts
Idiomes
Anglès
Lloc d'impartició
Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC)
Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
Acords de doble titulació
El MASTEAM té acords de doble titulació amb màsters similars, que permeten als nostres estudiants obtenir dos títols de màster en 2 anys (vegeu els detalls de cada acord). En l'actualitat, s'han signat acords amb:

- El Laurea Magistrale in Ingegneria delle Telecomunicazioni, Università degli Studi dell'Aquila (UNIVAQ, Itàlia). Els estudiants passen un any a Barcelona + un any a L'Aquila. Més detalls.

Cranfield University (Regne Unit), inclou intercanvis d'estudiants amb 8 programes de màster en l'àmbit de les TIC, automoció i aeronàutica. //Els estudiants passen un any a Barcelona + un any a Cranfield. Més detalls.

Mobilitat: El MASTEAM té acords Erasmus amb més de 30 universitats europees, i algunes de fora d'Europa, que permeten als estudiants passar un o dos semestres a l'estranger fent la tesi de màster (i, de vegades també cursos opcionals). En aquest cas, els estudiants només obtenen el títol MASTEAM, amb la menció de la mobilitat.Amb altres universitats internacionals
  • Master's degree in Applied Telecommunications and Management + un dels màsters següents de la Cranfield University
    • Master in Digital Signal and Image Processing
    • Master in Computer Aided Engineering
    • Master in Software Engineering for Technical Computing
    • Master in Autonomous Vehicle Dynamics and Control
    • Master in Automotive Mechatronics
    • Master in Geographical Information Management
    • Master in Knowledge Management for Innovation
    • Master in Aerospace Computing
Requisits generals
Requisits acadèmics d’accés a un màster
Requisits específics
  • Títol oficial de grau o enginyeria tècnica en l’àmbit de l’enginyeria de telecomunicació o TIC, amb especialització en Sistemes de Telecomunicacions, Telemàtica (Xarxes de Computadors), Sistemes Electrònics, Sistemes Audiovisuals o Ciència i Tecnologia de Telecomunicació, o un títol oficial de màster en l’àmbit de l’enginyeria de telecomunicació o TIC. Les titulacions esmentades han d'haver estat obtingudes en una institució educativa d'un país pertanyent a l'espai europeu d'educació superior (EEES).
  • Amb treballs complementaris, es poden acceptar altres títols d'enginyeria de l'EEES o títols d'enginyeria de telecomunicació o TIC de fora de l'EEES. Una comissió de verificació revisarà aquestes sol·licituds i podrà proposar treballs complementaris.
  • Requisits d'idioma: certificat de llengua anglesa de nivell B2 o superior.
Criteris d'admissió
Totes les sol·licituds seran avaluades d'acord amb els criteris següents:
  • Adequació de les titulacions i estudis al contingut del màster.
  • Expedient acadèmic.
  • Currículum.
  • Carta de motivació i dues cartes de recomanació.
  • Certificats de llengua anglesa en un nivell per sobre del B2.
Places
20 setembre i 10 febrer
Preinscripció
Període de preinscripció obert.
Com es formalitza la preinscripció?
Com es formalitza la matrícula?
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.

Pla d'estudis no disponible

Versió per imprimir