Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Màster universitari en Estudis Avançats en Disseny-Barcelona (MBDesign)

Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB)

Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG)

Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT)

El màster interuniversitari en Estudis Avançats en Disseny- Barcelona (MBDesign) (web del màster) té un caràcter pluridisciplinari en què s’apliquen la creativitat, la innovació i la recerca com a eines de coneixement i proposta per al disseny del futur. Es planteja en un sentit integral, ampli i transversal, característic del disseny fet a Barcelona i que en les darreres dècades ha esdevingut referent internacional. Des d’una actitud de proposta, s’aporten noves visions sobre la reflexió teòrica, les estratègies participatives en xarxa i les tendències més innovadores sobre nous productes. La docència es desenvolupa mitjançant tallers de disseny, projectes de temàtiques diverses, laboratoris de recerca en materials i tecnologia, treball col·laboratiu i laboratoris de fabricació digital, entre altres.

El màster consta d’una fase comuna obligatòria de 15 ECTS i perfil transversal i d’una fase optativa de 30 ECTS que inclou cinc especialitats:
  • Contemporary Design (impartida en anglès)
  • Disseny, Innovació i Tecnologia (impartida en anglès)
  • Enginyeria del Disseny Industrial
  • Direcció d’Art en Disseny
  • Recerca en Disseny (especialitat transversal, que tracta les altres quatre)

Totes finalitzen amb un treball de fi de màster (TFM) específic, de 15 ECTS, que es pot orientar al projecte o a la recerca. A més d’aquests cinc itineraris, també s’imparteixen assignatures optatives comunes en què es tracten temes empresarials, de propietat intel·lectual i emprenedoria.

Especialitats

• Contemporary Design
  • Disseny, Innovació i Tecnologia
  • Enginyeria del Disseny Industrial
  • Direcció d’Art en Disseny
  • Recerca en Disseny
Durada i inici
Un curs acadèmic, 60 crèdits ECTS
Horaris i modalitat
Preus i beques
Preu aproximat del màster sense altres despeses addicionals (no inclou taxes acadèmiques de caràcter no docent ni expedició del títol):
1.660 € (6.331 € per a no residents a la UE).
Més informació sobre preus i pagament de la matrícula
Més informació de beques i ajuts
Idiomes
Consulta l'idioma d'impartició de cada assignatura a la guia docent dintre del pla d'estudis. L’especialitat Contemporary Design i Disseny, Innovació i Tecnologia s’imparteixen totalment en anglès.

Informació sobre l'ús de llengües a l'aula i els drets lingüístics de l'estudiantat.

Lloc d'impartició
Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) (coordinadora)
Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Gelttrú (EPSEVG)
Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT)
Facultat de Belles Arts (FBBAA) - Universitat de Barcelona
Títol oficial
Títol oficial.
Requisits generals
Requisits acadèmics d’accés a un màster
Places
Preinscripció
Període de preinscripció obert.
Termini previst: fins al 01/07/2024.

Com es formalitza la preinscripció?
Admissió i matrícula
Com es formalitza la matrícula?
Legalització de documents
Els documents expedits per estats no membres de la Unió Europea ni signataris de l’Acord sobre l’espai econòmic europeu han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.
Consulta els indicadors de qualitat de la titulació al portal d'Estudis Universitaris de Catalunya de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya. Podràs conèixer, entre d’altres, els resultats de l’avaluació dels estudis, el grau de satisfacció de l'estudiantat, o les dades d’inserció laboral dels titulats i titulades.

Versió per imprimir

Inicia la preinscripció