Cap a la resiliència arquitectònica

Descarregar

Simulació de la proposta arquitectònica per a revitalitzar les illes de Porto

Descarregar

L' arquitectura resilient promou el disseny d’espais flexibles adaptats als usuaris

Descarregar

Autosuficiència i sostenibilitat, valors de la proposta arquitectònica

Descarregar

Ignacio Fernández de Castro en el moment de recollir el guardó

Un estudiant de l'ETSAV guanya el primer premi del 27è Concurs de Solucions Constructives Pladur amb una proposta arquitectònica per a millorar la habitabilitat de les illes de Porto

01/10/2017

Ignacio ha finalitzat el grau en Estudis d’Arquitectura a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) i aquest curs inicia el màster universitari en Arquitectura. Al llarg del grau va fer una estada a la University of Illinois, on va reforçar la part més creativa i de disseny; a més, va fer pràctiques en diferents despatxos tant a Espanya com a l’estranger: “Les pràctiques han estat una experiència increïble, tan culturalment com arquitectònicament. Han reforçat i contrastat la meva visió personal de l’arquitectura, i així he assolit un bon nivell de percepció i coneixement”, explica.

Ignacio Fernández de Castro es declara un enamorat incondicional de l’arquitectura, fet que l’ha portat a estimar el que estudia i els seus projectes, encaminats cap a l’anomenada arquitectura resilient, una visió de l’arquitectura que promou el disseny d’espais flexibles capaços d’adaptar-se a les noves exigències i necessitats dels usuaris, pensant també en la seva autosuficiència i sostenibilitat. “Crec que la resiliència és el següent pas després de l’ecologia i la sostenibilitat, i això és pel que vull lluitar com a arquitecte. L’arquitectura és la millor manera d’entendre l’ésser humà. Crec fermament que la veritable arquitectura és la que estudia en primer lloc les persones i la seva vida diària per tal de materialitzar els seus somnis i necessitats”, assegura Ignacio.

Precisament la seva inquietud per aportar idees el van fer participar al 27è Concurs de Solucions Constructives Pladur, amb un projecte que tenia com a lema “Salubridad basada en la resiliencia de As Ilhas do Porto”, que ha rebut el primer premi Pladur a l’ETSAV i el tercer premi en l'àmbit d’Espanya i Portugal. “Vaig decidir participar-hi perquè l’enunciat del projecte em semblava molt atractiu. L’objectiu era revitalitzar una de les illes de Porto, uns petits barris en molt males condicions d’habitabilitat, a través de noves propostes arquitectòniques. El repte era aplicar els meus coneixements per millorar el barri i, a més, el jurat va valorar molt el fet que ho hagi desenvolupat amb BIM i amb productes Pladur”, explica Ignacio.