‘Omi-Ala’, millor obra dels IV Premis de Teatre Universitari de Barcelona

Actors i actrius en escena

El grup Utopia Teatre de la UPC guanya, per quart any consecutiu, el màxim guardó dels Premis de Teatre Universitari de Barcelona, on les companyies Fem Teatre FME i La Coquera Teatro també s’alcen amb nou guardons.

30/05/2018

En el lliurament dels VI Premis de Teatre Universitari de Barcelona, que van tenir lloc el 23 de maig passat a la sala d’actes de l’Escola d’Enginyeria Industrial (ETSEIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), el jurat va atorgar el premi a millor obra de teatre per quarta vegada consecutiva al grup Utopia Teatre de l’ETSEIB, que enguany ha presentat la peça ‘Omi-Ala’, composada i liderada per Ana Barjau, i basada en els textos de Chigozie Obioma i Mia Couto. La companyia també va aconseguir els premis a millor adaptació i posada en escena, així com els premis en les modalitats de millor repartiment i millor espai sonor.

També han participat en el certamen les companyies Fem Teatre FME, de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), i La Coquera Teatro, formada per estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) i de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB). A diferència de la resta, el grup Fem Teatre FME ha estat premiat per dos muntatges, ‘Melocotón en almíbar’, reconegut amb els premis en les modalitats de millor actor principal per Ernesto Lanchares i millor producció per Adrián Hernández, i ‘La sirena varada’, que va aconseguir els premis a millor cartell i a millor actriu (ex-aequo), per Julia Moreno. D’altra banda, el jurat ha atorgat a l’obra ‘A ciegas’, de La Coquera Teatro, cinc guardons: millor espai escènic, millor espai lumínic, millor vestuari i caracterització, millor programa de mà i millor actriu de repartiment, per a Victoria Crespo.

Els guardons obtinguts per aquestes dues companyies s’afegeixen als premis que ja havien aconseguit en el Festival Nacional de Teatro Universitario de Toledo el mes d’abril passat.

Els Premis de Teatre Universitari de Barcelona es convoquen des del 2013, amb l’objectiu d’esdevenir un altaveu per reivindicar el millor teatre universitari de la ciutat. Al llarg d’aquestes darreres sis edicions, han participat en el certamen grups teatrals de la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la Universitat Abat Oliba CEU, juntament amb les companyies de la UPC.