Constituïda la Càtedra AMES GROUP-UPC en disseny i innovació de nous biomaterials

Cèl·lules creixent sobre nanopartícules de fosfat de calci © Montserrat Español

Descarregar

El rector Torres, a l’esquerra i Cèsar Molins, a la dreta, donant-se la mà.

Descarregar

El rector de la UPC, Francesc Torres (a l’esquerra) i Cèsar Molins, director general d’AMES GROUP, signen el conveni de creació de la Càtedra.

Descarregar

Francesc Torres i Cèsar Molins, franquejats pel director de la Càtedra, José María Manero, i la investigadora Maria Pau Ginebra, juntament amb altres representants institucionals i acadèmics de la Universitat, i de directius del grup empresarial.

La Càtedra d’empresa AMES GROUP de la UPC, que s’ha creat al Campus Diagonal-Besòs, a Barcelona, treballarà en l'àmbit dels materials porosos i la manufactura additiva en el camp dels biomaterials metàl·lics, com a resposta innovadora a les necessitats del mercat en l’àrea de traumatologia.

22/06/2018

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l’empresa AMES GROUP han creat la Càtedra AMES GROUP en disseny i innovació de nous biomaterials, que promou la formació, la recerca, la transferència de resultats i la divulgació científica, en l'àmbit de la manufactura additiva en el camp dels biomaterials metàl·lics. El coordinador i director de la Càtedra és José María Manero, professor del Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica, i l'equip directiu està format per professorat del grup de recerca de Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits (BBT) liderat per la catedràtica i investigadora Maria Pau Ginebra, juntament amb altres directius d’AMES GROUP.

El grup BBT de la UPC i l’empresa ja havien col·laborat anteriorment en el disseny d’una nova línia de productes, amb la creació d’una nova divisió dins del grup, AMES MEDICAL, en materials porosos per a aplicacions en el camp dels biomaterials. Amb la creació d’aquesta Càtedra al Campus Diagonal-Besòs (edifici I) es dóna continuïtat a aquesta col·laboració, orientant la seva activitat a la recerca i la selecció d’entitats assessores en l’àmbit farmacèutic i de nínxol de mercat, així com a l’anàlisi de nous materials i de la seva reacció. També preveu el desenvolupament i l’optimització de tractaments per a biomaterials, i l’assessorament en processos d’innovació. En el marc de la Càtedra s’organitzaran seminaris i jornades de divulgació científica en aquest àmbit.

L’activitat del grup BBT se centra a desenvolupar biomaterials per a la regeneració i la reparació funcional de teixits i òrgans. Per a això investiga i dissenya materials capaços de modular la resposta biològica del teixit receptor, donant lloc en alguns casos a la regeneració i la neoformació dels teixits degradats i, en d'altres, a una perfecta integració del biomaterial i la recuperació funcional perduda. Aquest grup investiga en tres línies prioritàries: biomaterials per a regeneració òssia, plasmes per a aplicacions biomèdiques i biomaterials metàl·lics avançats. Fruit de la seva experiència i activitat, el grup ha patentat diverses tecnologies.

AMES GROUP és una empresa espanyola coneguda per la seva activitat quant a fabricació i venda de components metàl·lics sinteritzats, amb un volum de facturació de 150 milions d’euros en el darrer any. Amb seu social a Sant Feliu de Llobregat i centres productius a Espanya, Hongria, els Estats Units i la Xina, disposa d’una xarxa de vendes i d’assistència tècnica que dóna suport a més de 600 clients, situats en més de 50 països. S’ha consolidat com una de les empreses líders a nivell mundial en aquest àmbit, te una clara vocació tecnològica i innovadora, i treballa amb un decidit compromís per la qualitat. Per aquest motiu, ha estat distingida amb nombrosos premis al seu esforç continuat en tecnologia i qualitat, durant els seus més de 60 anys d’existència.