Conveni amb Càritas Diocesana de Terrassa per atendre la salut visual de persones sense recursos

Descarregar

Col·lectius amb pocs recursos reben ja atenció al CUV

La UPC, Càritas Diocesana de Terrassa i la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) han signat, el dia 26 de setembre, un conveni de col·laboració a través del qual els tècnics assistencials de Càritas de les poblacions adscrites a la Diòcesi de Terrassa derivaran persones necessitades d’atenció a la seva salut visual al Centre Universitari de la Visió (CUV).

26/09/2017

El 26 de setembre, el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Enric Fossas, i el secretari general de Càritas Diocesana de Terrassa, Salvador Obiols, han signat un conveni de col·laboració, en presència del degà de la FOOT, Joan Gispets, i la directora del Centre Universitari de la Visió (CUV), Núria Tomàs. Gràcies a aquest acord, persones amb problemes de salut visual i sense recursos econòmics de les poblacions adscrites a la Diòcesi de Terrassa rebran atenció sanitària i professional al CUV. Aquest conveni s’estén a les delegacions de Càritas Diocesana de les 54 poblacions integrades a les comarques del Vallès Occidental i del Vallès Oriental, que apleguen una població aproximada d’1.300.000 persones.

Des l’any de la seva inauguració, el 2008, el CUV, clínica universitària de la FOOT, ha atès prop de 26.000 pacients, la meitat dels quals són persones sense recursos econòmics procedents de serveis socials d’Ajuntaments i d’entitats socials d’arreu de Catalunya. A aquells pacients que ho necessitin, el CUV els proporcionarà ulleres o lents oftàlmiques, aportades de manera desinteressada per empreses del sector. Els pacients són atesos per estudiants de la FOOT que, supervisats pels seus professors, realitzen les seves pràctiques clíniques obligatòries. Aquest sistema docent i assistencial és pioner a Europa, ha estat guardonat recentment per la Generalitat de Catalunya amb la Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària, i involucra a l’Administració, a la Universitat, al sector empresarial i a més de 60 entitats de tot Catalunya, com ara Càritas Diocesana de Terrassa.

D’altra banda, UPC també col·labora amb Càritas Diocesana en la iniciativa Universitats amb cor.