Èxit d'estudiants i titulats del CFIS a l'IEEE International Symposium on Biomedical Imaging 2018

L'equip format per 20 estudiants i titulats se situa al 5è lloc al “challenge” d’aquest any

LInternational Symposium on Biomedical Imaging (ISBI) d’IEEE és la conferència científica de referència dedicada als aspectes matemàtics, algorítmics i computacionals d’imatge biomèdica.

Va ser concebuda de forma conjunta entre lIEEE Signal Processing Society (SPS) i l’IEEE Engineering in Medicine and Biology Society (EMBS) al 2002, i aquest any celebra la seva 14ena edició. Aquesta conferència organitza competicions, conegudes com a Challenges, on diferents participants confronten els seus mètodes per resoldre un problema d’importància acadèmica i/o industrial.

Un dels challenges d’aquesta edició va ser desenvolupar un algorisme capaç de diagnosticar, sense intervenció humana, càncer de  pulmó a partir d’imatges TAC (tomografia axial computeritzada). La motivació principal és avançar cap a un sistema de salut capaç d’inspeccionar de forma contínua persones asimptomàtiques, però en risc de desenvolupar càncer, d’una forma econòmicament viable i lliurant als oncòlegs de tasques repetitives i laborioses.

Utilitzant tècniques de machine learning i visió per computador, l'algorisme havia d’aprendre a diagnosticar càncer a partir d’imatges TAC. La competició proporcionava 30 pacients amb diagnosi coneguda, i l’objectiu era predir càncer en 70 pacients de test. La tasca era especialment complexa comparada amb competicions similars ja que la grandària dels conjunts de dades era extremadament limitada: a ILSVRC2014, una competició similar en Computer Vision, hi havia 60.000 imatges de mostra.

La competició es va iniciar el 8 de gener i hi han participat 107 equips de tot el món, incloent centres de recerca, universitats i empreses especialitzades en imatge mèdica. Un equip de 20 alumnes i exalumnes del CFIS van prendre el repte i s’han classificat a la 5ena posició a la classificació general (top 5%). Membres de l’equip viatjaran properament a Washington D.C. a presentar els seus resultats a la conferència.

Els integrants de l'equip eren: Adrià Barja Romero, Alberto Montes Gómez, Àlex Martín Alay, Carlos González Rotger, Daniel Rodrigo, Enric Cosp Arqué, Eric Valls, Ferran Vidal-Codina, Gabriel Bernardino, Ivan Parrot Martinez, Javier Maroto Morales, Jon Liberal Huarte, Josep Marc Mingot Hidalgo, Juan Jose Garau Luis, Manuel Sarmiento Calderó, Miguel Cidrás Senra, Miguel Pérez Sanchís, Pau Batlle Franch, Ricard Delgado-Gonzalo i Sergio Escosa Rodríguez, amb un suport financer de Gauss&Neumann Inc.