El BSC-CNS i la UPC organitzen una hackató en què els participants han de crear una ‘app’ de cites

Els propers dies 3 i 4 de novembre, el Campus Nord de Barcelona de la UPC serà l’escenari de la segona edició de la BSC/UPC Hackathon, coorganitzada pel BSC-CNS i la UPC. En aquest concurs de programadors es demanarà als assistents que creïn un algoritme de concordança (una aplicació de cites) capaç d'utilitzar tècniques d'aprenentatge automàtic (machine learning) per cercar la parella perfecta per als passatgers de l’últim tram d’un creuer de solters pel Mediterrani, de Niça a Barcelona.

31/10/2017

Amb aquesta convocatòria, els organitzadors d’aquesta marató de programadors han volgut arribar a estudiants universitaris o doctors recentment graduats amb bones habilitats per a la programació. Durant les 18 hores en què durarà la BSC/UPC Hackathon, als 40 participants se’ls demanarà que resolguin problemes de tres àmbits diferents: computació amb GPUs (unitats de processament gràfic), programació en paral·lel i seguretat de programari. Se’ls donarà accés a màquines de gamma alta amb tecnologia d'última generació i xarxa d'alta velocitat, i també se’ls proporcionarà menjar i begudes perquè els concursants es puguin concentrar en la programació. Leonardo Bautista-Gómez, investigador sènior del Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) i coorganitzador de la hackató, subratlla que “enguany, estem planificant un repte interessant i divertit en el qual els participants tindran l’oportunitat de resoldre problemes a la frontera entre la computació d’altres prestacions (HPC) i el big data”.

La hackató tindrà lloc a la sala Àgora del Campus Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a Barcelona (c. Jordi Girona, 1-3) des de les 18 hores del divendres, 3 de novembre, fins les 12 hores del dissabte, 4 de novembre. Un jurat avaluarà els participants i els guanyadors s’emportaran diversos premis, com ara una GPU de gamma alta d'última generació que ofereix NVIDIA i un contracte a temps parcial de sis mesos per treballar al BSC-CNS.

Sobre el BSC-CNS
És el centre nacional de supercomputació a Espanya, especialitzat en computació d’altres prestacions (HPC). Té una doble missió: proporcionar la infraestructura i els serveis de supercomputació als científics europeus, i generar coneixement i tecnologia per transferir a l’empresa i a la societat.

El BSC-CNS és un centre d’excel·lència Severo Ochoa i membre de primer nivell de la infraestructura d’investigació europea Partnership for Advanced Computing in Europe (PRACE). El BSC, que també gestiona la Xarxa Espanyola de Supercomputació (RES), és un consorci format pel Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat del Govern espanyol, el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i la UPC.