El CIMNE commemora el seu 30è aniversari

Descarregar

Acte de commemoració dels 30 anys del CIMNE

El Centre Internacional de Mètodes Numèrics a l’Enginyeria (CIMNE) ha commemorat els 30 anys d’història en un acte, el 5 de setembre, a l’auditori de l’edifici Vèrtex, al Campus Nord de la UPC.

06/09/2017

Creat el 1987, el CIMNE és un centre de recerca consorciat per la Generalitat de Catalunya i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) que impulsa avenços en el desenvolupament i l'aplicació de mètodes numèrics i tècniques de càlcul per ordinador, per resoldre problemes d'enginyeria en un context internacional. El centre ha consolidat una política d'impuls a les activitats de recerca, formació, transferència de tecnologia i creació de spin-off en l'àmbit del desenvolupament i aplicacions dels mètodes numèrics a la solució de problemes d'enginyeria.

En l’acte d’aniversari del CIMNE hi han participat Ferran Falcó, secretari general del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, la sotsdirectora general de Recerca del Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Iolanda Font de Rubinat; el vicerector de Recerca de la UPC, Fernando Orejas; el director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports (ETSECCPB), Pedro Díez, i el director del CIMNE, Eugenio Oñate.

En els darrers anys, ha esdevingut un referent internacional pel que fa al desenvolupament de múltiples aplicacions en diferents sectors de l’enginyeria (civil, mecànica, naval, transport, computacional, entre d’altres) i ha destacat per la seva presència internacional i la capacitat de transferència de tecnologia. Des del 1987, ha participat en més de 650 projectes de recerca finançats a través de convocatòries competitives i ha signat al voltant de 1.100 contractes de desenvolupament amb empreses del sector industrial.

En el marc de la projecció internacional, el CIMNE ha constituït fins ara 30 aules en vuit països iberoamericans i té una constant presència en els congressos científics internacionals de la seva especialitat, dels quals n’ha organitzat més de 200 des de que es va crear.

EL CIMNE, que és un centre CERCA, també té una clara vocació de transferència de tecnologia al mercat, fet que es constata en la creació de CIMNE TECNOLOGIA S.A. i de 16 empreses spin-off. Actualment, compta amb 190 professionals, formats principalment en l’àmbit de l’enginyeria, la física i les matemàtiques i una trentena de professionals especialitzats en diferents àrees de suport a la recerca.