El CREB de la UPC participa en la creació de la plataforma d’entrenament quirúrgic SENTISIM

Cirurgians entrenant a les jornades MelaTx

SENTISIM és un dispositiu híbrid que funciona com a plataforma d’entrenament per a cirurgians i que s’utilitza amb finalitats educatives i de formació.

15/06/2018

La divisió de Robòtica i Visió del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha desenvolupat una plataforma d’entrenament SENTISIM, juntament amb la Unitat de Gestió Clínica de Dermatologia de l’Hospital Universitario Virgen Macarena, de Sevilla. Es tracta d’un dispositiu híbrid que combina dispositius físics, que emulen l’anatomia del camp quirúrgic i el suport informàtic que s'utilitza en la cirurgia real. L’entrenament, com a pas previ a la cirurgia permet millorar la qualitat quirúrgica i en conseqüència la seguretat del pacient amb melanoma, mitjançant l’adquisició i el manteniment d’habilitats abans de la pràctica quirúrgica del dermatòleg.

Per part de la UPC, l’equip investigador que participa en el projecte està format per Albert Hernansanz, Tomàs Pieras i Alícia Casals, que formen part del CREB i del grup d’Investigació en Robòtica Intel·ligent i Sistemes (GRINS).

Del 7 al 9 de juny, la plataforma d’entrenament SENTISIM es va presentar en la segona edició de les jornades MelaTx sobre el tractament quirúrgic del melanoma locoregional avançat, que van tenir lloc a l’Hospital Universitario Virgen Macarena. Concretament, el dispositiu es va incorporar com a novetat en un taller sobre simulació quirúrgica de biòpsia selectiva del gangli sentinella.

El CREB centra la seva activitat en la recerca, el desenvolupament tecnològic i la innovació en l'àmbit de les tecnologies de la salut i el camp biomèdic. Forma part de la xarxa de centres TECNIO de la Generalitat de Catalunya i del Centre d'Innovació i Tecnologia (CIT UPC).