El professor James S. Wolffsohn, distingit amb el Premi Internacional a l’Optometrista de l’any 2017

James S. Wolffsohn ha estat distingit amb el Premi Internacional a l’Optometrista de l’any 2017, una distinció amb què la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT), el Col·legi d’Òptics i Optometristes de Catalunya (COOOC) i l’Associació Catalana d’Optometria i Teràpia Visual (ACOTV) reconeixen la trajectòria i les aportacions de professionals, docents i investigadors d’arreu del món al camp de la salut visual. Wolffsohn és reconegut mundialment pel seu treball en la renovació d’instrumental oftàlmic i la recerca relacionada amb les lents de contacte, les lents intraoculars i la malaltia de l’ull sec.

27/09/2017

El lliurament del premi ha tingut lloc en el decurs de l’acte d’inauguració del curs acadèmic de la FOOT de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), que ha tingut lloc el 27 de setembre a la Seu d’Ègara, a Terrassa. L’acte ha estat presidit pel rector de la UPC, Enric Fossas, i ha comptat amb la presència del degà de la FOOT, Joan Gispets; l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart; el president del Col·legi d’Òptics i Optometristes de Catalunya, Alfons Bielsa, i la presidenta de l’Associació Catalana d’Optometria i Teràpia Visual, Roser Villena.

Durant l’acte, el professor Wolffsohn ha impartit la conferència titulada ‘Com obtenir el màxim profit de la vostra situació’, especialment adreçada als estudiants de primer curs de la Facultat, amb la que els ha encoratjat a excel·lir acadèmica i personalment i a cercar més enllà dels llibres per assolir una expertesa clínica i una equilibrada filosofia vital.

James S. Wolffsohn és actualment Pro-Vice Chancellor a l’Aston University (Regne Unit). Titulat per The University of Manchester, va realitzar un any de pràctiques clíniques al prestigiós Moorfields Eye Hospital de Londres. Va obtenir el doctorat a la Cardiff University (Regne Unit) i va desenvolupar la seva recerca post-doctoral a The University of Melbourne (Austràlia). Autor de més de 180 articles científics publicats a revistes de prestigi en l’àrea de les ciències de la visió, ha centrat la seva recerca en el desenvolupament de nou instrumental oftàlmic, en les lents de contacte, les lents intraoculars i en la malaltia de l’ull sec. En aquest darrer àmbit, Wolffsohn s’ha involucrat molt activament en l’spin-off Aston EyeTech, que desenvolupa instrumental mèdic per a la diagnosi ocular, i ha participat en el panell d’experts internacionals DEWS II sobre la diagnosi i tractament de l’ull sec. Actualment també forma part d’un panell d’experts sobre control de la miopia.

El professor Wolffsohn és el tercer professional de la salut visual que rep la distinció d’Optometrista de l’any. José Manuel González-Méijome va ser distingit l’any 2016 i Lyndon Jones, el 2015.