El projecte L4ISD, de l’Institut de Sostenibilitat de la UPC, seleccionat per bones pràctiques per l’Ajuntament de Barcelona

Descarregar

El projecte vol contribuir a la producció i al consum de productes i serveis sostenibles a través del disseny

Dia Mundial del Medi Ambient amb l’etiqueta #UPCSostenible

La UPC s'ha sumat a la commemoració internacional del 5 de juny convidant a escoles, campus, serveis, unitats i a la comunitat universitària en general, a difondre o compartir practiques i accions que duen a terme per avançar en sostenibilitat a través de Twitter.  Les piulades realitzades es poden veure a través de l’etiqueta #UPSostenible.

Amb motiu de la commemoració del Dia Mundial del Medi Ambient, l’Ajuntament de Barcelona va presentar 10 exemples de bones pràctiques per considerar-les bones idees per canviar el món entre les quals es troba el projecte 'Circular Design: Learning for Innovative Design for Sustainability' (L4IDS), coordinat per l’Institut de Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya (ISST.UPC).

05/06/2018

Janet Sanz, tinenta d’alcaldia d’urbanisme, ecologia i mobilitat, va ser l’encarregada d’iniciar, el 5 de juny, l’acte de celebració del Dia Mundial del Medi Ambient al Conservatori Municipal de Música de Barcelona.

En el decurs de l’acte, emmarcat també dins la setmana de la sostenibilitat, va tenir lloc, a les 13 h, la presentació ‘Bones idees per canviar el món’, dedicada a explicar 10 iniciatives considerades pel consistori com a bones pràctiques del 2017. Entre elles es troba el projecte 'Circular Design: L4IDS’, que té com a principal finalitat contribuir a la producció i al consum de productes i serveis sostenibles a través del disseny.

Coordinat per l’ISST.UPC i finançat pel programa Erasmus+ amb prop d’un milió d’euros, el projecte s'emmarca en l'àmbit de la innovació, la universitat i l'empresa i està alineat amb les polítiques europees en matèria d'economia circular destinades a trobar solucions conjuntes que ajudin a minimitzar l'impacte ambiental associat al consum, fent servir menys recursos i repensant el nostre funcionament com a societat.

Un dels principals objectius del projecte, que compta amb la participació de 13 socis europeus —entre els quals hi ha el BCD Barcelona Centre de Disseny, l’estudi català de disseny Nutcreatives i l'Ajuntament de Barcelona amb la xarxa d’Ateneus de Fabricació—, és inspirar als professionals implicats (dissenyadors, empreses i estudiants de disseny) en el procés de desenvolupament d’aquest tipus de productes i serveis.

Els resultats finals d'aquesta iniciativa han de contribuir a la creació de l'European Network of Design for Sustainability, una xarxa europea permanent que treballi de forma activa per situar el disseny com a factor determinant per a la sostenibilitat de productes i serveis.

Més informació: