Jornada de portes obertes de l’Escola de Doctorat i concurs 'Tesis en 4 minuts', el 17 de maig a l'edifici Vèrtex

Un pont entre la Universitat i l’empresa

El Pla de Doctorats Industrials té per objectius contribuir a la competitivitat i internacionalització del teixit industrial català, retenir talent i facilitar que els doctorands i doctorandes es formin desenvolupant projectes de recerca estratègica en una empresa. Es va posar en marxa el 2012 com a prova pilot i l’any 2013 es va fer la primera convocatòria oberta a tothom. Des de llavors, la UPC ha obtingut 131 projectes de doctorats industrials, essent la universitat que més en té, la qual cosa implica la participació de més d’un centenar de persones.

En la convocatòria del 2017, la UPC va obtenir ajuts per a 32 doctorats, dins d’aquesta iniciativa del Govern de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb les universitats públiques i privades catalanes.

La Sala d'actes de l'edifici Vèrtex de Barcelona ha estat l'escenari, el 17 de maig, de la jornada de portes obertes per presentar els programes de doctorat que ofereix la Universitat. En el marc de la jornada ha tingut lloc la fase eliminatòria del concurs 'Tesis en 4 minuts', en la qual els doctorands i les doctorandes finalistes de la UPC han defensat la seva tesi.

17/05/2018

La jornada de portes obertes de l’Escola de Doctorat   del 17 de maig, s'ha iniciat a la Sala d'actes del Vèrtex, al Campus Nord de Barcelona, amb la presentació de l’estructura dels estudis de doctorat i ha continuat amb una introducció sobre la recerca aplicada i bàsica i amb una explicació sobre el doctorat industrial i el que representa la investigació en l’àmbit de la indústria.

En aquesta jornada les persones assistents han pogut consultar directament als coordinadors de programes de doctorat els aspectes específics de cadascun dels cinc àmbits en què estan organitzats aquests estudis: arquitectura, urbanisme i edificació; ciències; enginyeria industrial; enginyeria civil i enginyeria de les TIC.

En el decurs de la jornada, que s'ha emès en directe, ha tingut lloc el concurs ‘Tesis en 4 minuts’ , en el qual participen les 12 universitats catalanes i que planteja als doctorands i doctorandes de qualsevol disciplina científica el repte d’explicar oralment, i de manera individual, la seva recerca durant un màxim de quatre minuts davant d’un públic no especialitzat.

El concurs es desenvolupa en dues fases. La primera consisteix en una eliminatòria en cada universitat, la qual a la UPC ha tingut lloc el mateix 17 de maig, amb 24 doctorands inscrits.

La segona fase del concurs serà la final del mes de juny, en què participaran el guanyador o guanyadora de cada universitat, amb un total  de 12 candidats. En aquesta final, que tindrà lloc el mes de juny, s’atorgaran tres premis a les millors presentacions: el primer, amb una dotació de 3.000 euros, el segon, dotat amb 2.000 euros, i el tercer premi, de mil euros.

Més informació: