Estudiants de secundària de tot Catalunya han connectat en directe amb els astronautes de l’Estació Espacial Internacional

Descarregar

Estudiants de secundària han pogut fer preguntes en directe als astronautes de l'Estació Espacial Internacional (Foto: NASA)

L’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la UPC ha convidat a estudiants de secundària d’arreu de Catalunya a realitzar preguntes en directe als astronautes de l’Estació Espacial International (ISS, per les seves sigles en anglès). La connexió ha tingut lloc el 4 de desembre, a les 16.10 hores, des de les instal·lacions del Campus del Baix Llobregat, a Castelldefels, i s'ha pogut seguir en directe per UPCtv.

04/12/2017

L’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) va fer una crida, durant el mes d’octubre, a totes les escoles de Catalunya per tal que els fessin arribar les preguntes que realitzarien als astronautes de l’Estació Espacial Internacional. Més de 60 escoles han respost a la seva petició i, de les preguntes rebudes, professorat de l’EETAC n’han realitzat una primera selecció de 20, que han estat analitzades pels psicòlegs de l’Agència Espacial dels Estats Units (NASA).

Els estudiants, de 4t d'ESO, que van plantejat les preguntes seleccionades han tingut l’oportunitat de preguntar-les en directe als astronautes de l’ISS durant la connexió del 4 de desembre, a les 16.10 hores, acompanyats d’un professor del seu centre. L'astronauta amb qui han connectat és Mark T. Vande Hei.

La connexió s'ha realitzat des de la sala d’actes de l’EETAC, via ràdio, i s'ha pogut seguir en directe a través d’UPCtv. L'acte s'ha iniciat amb la benvinguda del director de l'EETAC, Luis Alonso. A continuació, han intervingut David Garcia Vizcaíno, sotsdirector de Promoció d'Estudis i Nou Estudiantat de l'EETAC; Francesc Betorz, director de vol d l'ISS Columbus Center de l'Agència Espacial Europea (ESA) al German Aerospace Center (Alemanya); Tony Colom, president a Catalunya de la Unión de Radioaficionados Españoles; i representants de la Unió de Radioaficionats de Barcelona i Baix Llobregat. La connexió amb l'ISS ha tingut lloc de 16.10 a 16.20 hores.

Aquesta activitat s’ha organitzat amb la col·laboració de l’Amateur Radio on the International Space Station (ARISS), un projecte que posa en contacte escoles i universitats amb els astronautes de l’estació de l’ISS mitjançant emissores de radioaficionats. Així mateix, ha tingut el suport de la Unió de Radioaficionats de Barcelona i Baix Llobregat, que ha proporcionat l’equipament necessari i la instal·lació de la connexió.

Més informació: