Eva Vidal, nova directora del Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC

Eva Vidal, a la presa de possessió com a directora del CCD

Promovent la cooperació i la sensibilització
El Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC, amb l’ajut del 0,7 %, dona suport a projectes de cooperació i a programes de sensibilització i educació per al desenvolupament, a més d’impulsar una línia de voluntariat i participació amb entitats socials del nostre entorn més proper.

La professora i investigadora del Departament d’Enginyeria Electrònica, Eva Vidal, ha estat nomenada directora del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) de la UPC. Vidal pren el relleu a Josep Casanovas en la direcció d’aquest centre encarregat d’impulsar que estudiants, professorat i personal d'administració i serveis de la Universitat participin en projectes que posin la tecnologia al servei del desenvolupament humà.

10/05/2018

Eva Vidal és doctora enginyera en Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Professora titular del Departament d’Enginyeria Electrònica, actualment imparteix classes d’electrònica a diferents cursos de grau i màster a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i a l’Institut Universitari de Recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat (ISST.UPC). També ha impartit seminaris relacionats amb la sostenibilitat i el desenvolupament (ICT4D) i ha estat la coordinadora de seminaris per orientat els estudiants a dissenyar el seu futur professional.

Vidal forma part del grup Sustainability, Education and Ethics in Computing and Services (SeeCS) que reflexiona, investiga i publica articles científics sobre docència de la sostenibilitat a l’àrea de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions. És també membre del nou grup de recerca Barcelona Science and Engineering Education (BCN-SEER).

Premi Alan Turing 2018 al Compromís Social a la 23a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, la professora Vidal ha format part de la junta directiva de l’ONGD AFNE i NASCO que treballen per a la infància a Etiòpia i a Ghana, respectivament, i col·labora actualment amb diverses ONGs i entitats com ara Metges Sense Fronteres, Arquitectura Sense Fronteres, Enginyers Sense Fronteres, Medicos Mundi, IPI-Coop, Nasco, Alegria Sense Fronteres, Amics del Nepal, Col·legi de Metges de Barcelona, entre altres. Des de la UPC ha coordinat col·laboracions amb universitats africanes i ha dirigit desenes de projectes de cooperació en l’àrea TIC.

És impulsora de l’Associació d’Universitaris per a la Cooperació (AUCOOP), ONG des de la qual membres de la comunitat universitària de la UPC s’organitzen per portar a terme projectes de cooperació. Juntament amb altres integrants d’aquesta associació, ha dirigit nombrosos projectes (alguns dels quals han estat presentats com a treballs de fi de grau i de màster) relacionats amb el suport TIC a escoles, centres de salut i camps de refugiats en zones rurals aïllades i/o amb situacions de pobresa extrema.

Vidal també treballa en incorporar el concepte de sostenibilitat a l’àrea TIC i en visualitzar el potencial d’aquestes tecnologies per aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ICT4D). A més, és una de les fundadores del projecte Blood Pressure, Under Pressure per al tractament de la hipertensió arterial a països en vies de desenvolupament.