Juan Andrade continua al capdavant de l’IRI els propers tres anys

Descarregar

Juan Andrade, director de l'IRI

L’investigador Juan Andrade ha estat reelegit, el 5 d’octubre, director de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI), un centre mixte del Consell Superior d’ Investigacions Científiques (CSIC) i de la UPC.

18/10/2017

Juan Andrade continua tres anys més al capdavant de l’IRI, institut universitari de recerca que dirigeix des de setembre del 2014. Durant el seu primer mandat, l’IRI ha rebut, l’abril del 2017, la distinció  ‘María de Maeztu’  que atorga el Ministeri d’Economia i Competitivitat en el marc del programa de centres d’excel·lència. Per tant, un dels objectius de la nova etapa com a director d’aquesta nova unitat d’excel·lencia serà desenvolupar, en el període 2017-2020, un programa estratègic d’investigació en robòtica centrada en humans, destinat a consolidar les seves capacitats científiques, contribuir al lideratge de la recerca espanyola en robòtica i a actuar com a pol d’atracció de talent a nivell internacional.

Expert en robòtica mòbil i en visió per computador
Màster en Enginyeria Elèctrica per la Purdue University, dels Estats Units, i doctor per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Juan Andrade és científic titular del CSIC i investigador distingit a la UPC des de fa nou anys. La seva àrea d’expertesa se centra en la robòtica mòbil i la visió per computador, tasca que desenvolupa al grup de Visió Artificial i Sistemes Intel·ligents de l’IRI.

Ha estat investigador responsable dels projectes nacionals PAU, PAU+ i ROBINSTRUCT sobre percepció en robòtica i ha estat responsable, per part del CSIC, dels projectes europeus CargoANTs i LOGIMATIC relacionats amb el desenvolupament de sistemes de transport automatitzat per a ports i terminals de mercaderies, i ARCAS i AEROARMS, centrats en la visió autònoma per a vehicles aeris no tripulats.