La UPC es posiciona al lloc 22 del món en Arquitectura i Entorn Construït, i al lloc 34 en Enginyeria Civil i Estructural

La UPC es posiciona entre les millors universitats del món en l’àmbit de l’Arquitectura i entorn Construït (en el lloc 22, escalant quatre posicions respecte a l’edició anterior) i en l’àmbit de l’Enginyeria Civil (en el lloc 34), segons l’edició 2018 del QS World University Rankings by Subject, publicada avui, 28 de febrer.

28/02/2018

El QS World University Rankings by Subject 2018, editat per QS Quacqarelli Symonds, qualifica les millors universitats per estudiar, en cins camps i 48 disciplines, i analitza quatre indicadors, centrats en la recerca i la reputació de les institucions, tant entre els acadèmics d'altres institucions, com des de la percepció dels ocupadors. El nombre d’institucions posicionades és de 500 per als camps, i varia entre 50 i 500 per a les disciplines.

Pel que fa a disciplines, en l’àmbit de l’Arquitectura la UPC també se situa la 8a europea (avançant un lloc també respecte l’any anterior) i es manté com la primera a Espanya. En Enginyeria Civil i Estructural se situa al rang 8-9 d’Europa i és la primera a Espanya. També encapçala les universitats de l’Estat en Ciències de la Computació i Sistemes d’Informació;  Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica, i Matemàtiques.

Igualment, puja a formar part de  les cent primeres universitats al món (rang 51-100) en Ciències de la Computació i Sistemes d’informació, i en Art i  Disseny; i s’hi manté en Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica i en Matemàtiques.

D’altra banda, es col·loca en bones posicions al món en altres àmbits, com els d’Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica (101-150), Estadística i Investigació Operativa (101-150), Ciència dels Materials (151-200), Ciències del Medi Ambient (151-200), Enginyeria Química (201-250), Agricultura (201-250), Física i Astronomia (201-250) i Administració d'Empreses (251-300).

Quant als camps,  la UPC escala posicions i se situa al lloc 81 en Enginyeria i Tecnologia; al 271 en Ciències Naturals; al 298 en Arts i Humanitats i al 298 en Ciències Socials.

En total, la UPC ha millorat les seves posicions internacionals en 9 classificacions del Ranking QS by Subject, es manté en altres 9, i no baixa en cap.

Més informació: