La UPC es consolida en el ‘top 150’ de les universitats joves del món en el 'THE Young University Rankings'

La UPC es manté en el 'Times Higher Education Young University Rankings 2018' en el rang 101-150 de les millors universitats del món. Es posiciona també entre els llocs 61 i 88 d’Europa, i entre les cinc i set millors universitats joves de l’Estat.

08/06/2018

El Times Higher Education Young University Rankings posiciona les primeres universitats de tot el món amb menys de 50 anys d’història –que en aquesta edició arriba fins a les 250 institucions–, tot i que exclou de la classificació aquelles institucions que no ofereixen estudis de grau o que tenen una producció científica inferior a 1.000 articles entre 2012 i 2016 (amb un mínim de 150 anuals). La base de dades bibliogràfica de referència és Scopus, d’Elsevier.

L’anàlisi es realitza a partir dels mateixos indicadors utilitzats en el THE World University Ranking tot modulant els pesos per tal de reduir els dels d’indicadors de reputació de la docència i la recerca, més vinculats a universitats amb llarga tradició, segons els editors. Els indicadors s'agrupen en cinc grans dimensions: Citacions, Docència, Innovació, Recerca i Internacionalització.

En l’edició 2018, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) s’ha posicionat en el rang 101-150 del món, en el 61-88 d’Europa, i en el 5-7 d’Espanya. És, també, la primera politècnica de l’Estat. Els resultats de la Universitat es poden consultar en aquest enllaç.

Més informació: