La UPC es manté entre les 100 universitats europees més innovadores

La UPC s’ha posicionat al lloc 84 i com a primera politècnica estatal en el rànquing Europe’s Most Innovative Universities-2017, elaborat per Thomson Reuters, i que posiciona les 100 universitats europees que més contribueixen a l’avenç de la ciència, la innovació tecnològica i l’impuls de l’economia mundial.

01/06/2017

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) torna a posicionar-se, per segon any consecutiu, en el rànquing Europe’s Most Innovative Universities - 2017, elaborat per Thomson Reuters, situant-se al lloc 84 de la llista, amb la qual cosa ha escalat una posició respecte l’edició passada, i es manté com a primera politècnica estatal. La Universitat es posiciona en quart lloc a l’àmbit estatal.

Per a l’elaboració d’aquest rànquing, que es realitza en col·laboració amb Clarivate Analytics, en primer lloc se seleccionen les institucions amb un major nombre de publicacions al Web of Science entre els anys 2010 i 2015 i s’exclouen les que tenen menys de 50 patents presentades a la World Intellectual Property Organization (WIPO) en el mateix període. Després es tenen en compte una sèries d’indicadors de producció científica –impacte de citacions a articles científics provinents de patens o del sector empresarial, percentatge d’articles elaborats en col·laboració amb la indústria i número total de publicacions– i d’indicadors de patents registrades per les institucions –volum global de patents, patents reeixides, patents internacionals, citacions i impacte de les citacions a patents i percentatge de patens citades per altres patents.

La producció científica en Matemàtiques i Ciències de la Computació, i l'orientació internacional, destacades en els darrers rànquings

En altres rànquings publicats recentment, la UPC es manté com a primera universitat europea en producció científica en el camp de les Matemàtiques i les Ciències de la Computació i destaca en Orientació Internacional. En el CWTS Leiden Ranking 2017, la UPC destaca com la primera universitat europea i la 21a del món en producció científica en el camp de les Matemàtiques i de les Ciències de la Computació durant el període 2012-2015. En el darrera edició del Ranking CYD, elaborat per la Fundación Conocimiento y Desarrollo, la UPC destaca en Orientació Internacional.

Més informació: