La UPC, en el 'top 300' del món en el rànquing QS i líder a Europa en Matemàtiques i Ciències de la Computació en el Leiden Ranking

La UPC es manté entre les 300 millors universitats del món −a la posició 275− i se situa de nou en el lloc 120 a Europa i com la primera politècnica estatal, segons l’edició 2019 del QS World University Rankings. D’altra banda, es posiciona com la primera universitat europea en Matemàtiques i Ciències de la Computació en el Leiden Ranking 2018.

07/06/2018

El QS World University Rankings avalua les universitats considerant sis indicadors agrupats en quatre àmbits: internacionalització, qualitat de la docència, recerca i reputació. En l’edició 2019 del Ranking QS, publicada el 6 de juny, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), a més de mantenir-se entre les 300 primeres universitats del món i situar-se novament en el lloc 120 d’Europa, també es manté com la primera universitat politècnica a Espanya, on ocupa el setè lloc del conjunt universitari, i com la tercera universitat a Catalunya.

Segons la posició mundial, la UPC se situa entre el 26,9% superior de totes les institucions analitzades pel QS WUR, que abasta 1.021 universitats de tot el món.

Els indicadors on la UPC assoleix millors puntuacions segueixen sent la rati de personal docent i investigador (PDI) per estudiant i la reputació de la Universitat entre ocupadors i també entre acadèmics de tot el món.

Líder a Europa en Matemàtiques i Ciències de la Computació, en el Leiden Ranking

La UPC es manté també com la primera universitat europea en producció científica en el camp de les Matemàtiques i les Ciències de la Computació en l’edició 2018 del rànquing de Leiden, publicat el 16 de maig passat.

El CWTS Leiden Ranking 2018, editat pel Centre for Science and Technology Studies de la Leiden University (Països Baixos), se centra en l’avaluació de la producció científica de més de 900 universitats d’arreu del món a partir de l’anàlisi d’una sèrie d’indicadors bibliomètrics que s’agrupen en dos grans àmbits –impacte (citacions) i col·laboració científica (coautories). Els indicadors, que fan referència al quinquenni 2013-2016 i les citacions rebudes fins a finals del 2017, s’extreuen de la base de dades Web of Science.

A més de la classificació general, el rànquing Leiden analitza els resultats de cinc grans àrees temàtiques: Ciències Biomèdiques i de la Salut; Ciències de la Terra i de la Vida; Matemàtiques i Ciències de la Computació; Física i Enginyeria; i Ciències Socials i Humanitats. En la darrera edició del rànquing, la UPC es manté com a primera universitat europea i en el lloc 32 del món en producció científica en el camp de les Matemàtiques i de les Ciències de la Computació.

Pel que fa a aquest mateix indicador, en el camp de Física i Enginyeria, la UPC se situa entre les 200 primeres institucions del món –a la posició 191– i entre les 50 primeres d’Europa (lloc 47). En el camp de les Ciències de la Vida i de la Terra, la Universitat apareix en el lloc 303, i pel que fa a les Ciències Biomèdiques i de la Salut, al 756. A nivell global, apareix a la posició 335.

Més informació sobre el posicionament de la UPC en els rànquings: