La UPC es manté líder a l’Estat en patents i en transferència de coneixement

Descarregar

La Universitat transfereix tecnologia innovadora al teixit productiu

En el darrer any, la UPC ha ingressat 58,8 milions d’euros per projectes d’R+D+I, ha generat 51 patents i ha contribuït a la creació de 12 empreses de base tecnològica. Així mateix, la Universitat ha treballat en més d’un miler de projectes de recerca i col·labora amb més de 2.600 empreses i entitats.

16/10/2017

Aquestes dades són el reflex del coneixement generat a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per mitjà dels diferents centres i grups de recerca, i que el transfereix al teixit productiu. Les aliances amb grans empreses, institucions i corporacions, sovint d’acció internacional, així com l’atenció específica a les necessitats d’innovació de petites i mitjanes empreses són dues de les línies de treball rellevants de la UPC. D’aquesta manera, la Universitat s’ha convertit en un soci tecnològic principal per a moltes entitats, a les quals aporta serveis d’innovació d’alt valor, mitjançant noves solucions tecnològiques, la generació i explotació de patents, una àmplia oferta d’espais, serveis i equipaments científics i tècnics, i formació a mida per als professionals. I ho fa en els àmbits que li són propis: l’energia i el medi ambient, l’enginyeria biomèdica, la fabricació avançada, les infraestructures, les TIC, la logística, els materials, la indústria química i alimentària, i l'arquitectura, l’urbanisme i la sostenibilitat.

Pel que fa a les patents generades, s’ha desenvolupat tecnologia innovadora amb aplicació al camp de les TIC, l’electrònica, la salut, l’energia i la sostenibilitat, la química i la construcció (consulta la cartera de patents Technology Offers). D’altra banda, les empreses de base tecnològica que han sorgit de la Universitat el darrer any són dels sectors industrial (FutureSiSens), robòtica (Beta Robots), TIC (MITIC Solutions, Wixper TV, Abitari Labs, Floorfy i Kualito Digital Studio), energia i sostenibilitat (Eolgreen), automoció (Beamagine), salut (Pump-it Nanotech) i transport i emmagatzematge (Andronebula), així com de la construcció.

Posició destacada als rànquings
A més de ser una universitat líder a Espanya en patents sol·licitades i explotades, i de tenir una àmplia experiència i trajectòria en el suport a la creació d’empreses de base tecnològica, la UPC ha adquirit una posició destacada en els principals rànquings nacionals i internacionals de producció científica i innovació. Segons el rànquing Europe’s Most Innovative Universities-2017, elaborat per Thomson Reuters, i que posiciona les 100 universitats europees que més contribueixen a l’avenç de la ciència, la innovació tecnològica i l’impuls de l’economia mundial, la Universitat s’ha posicionat al lloc 84 de la llista, escalant una posició respecte a l’anterior edició, i es manté com a primera politècnica estatal.

Així mateix, la UPC continua sent la primera universitat a Espanya en innovació i desenvolupament tecnològic, tant en rendiment com en volum, a l’U-Ranking 2017, que classifica la productivitat del sistema universitari espanyol.