La UPC millora posicions al rànquing Webometrics i se situa al lloc 280 del món

Descarregar

El web de la UPC ha guanyat en presència i en l'edició de gener de 2018 del rànquing

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) puja 32 posicions al Rànquing Web of Universities i se situa en el lloc 280 del món. En l’àmbit europeu ascendeix deu posicions, mentre que dins del sistema universitari espanyol es manté com la primera universitat politècnica de l’Estat.

26/01/2018

El Ranking Web of Universities, conegut com a Webometrics, classifica més de dotze mil universitats i institucions d’educació superior segons una sèrie d’indicadors vinculats majoritàriament al volum i la qualitat de les seves pàgines web, però també té en compte producció científica d’excel·encia, com les publicacions acadèmiques més citades a la base de dades Scopus i els perfils més citats a Google Scholar.

En l’edició del gener la UPC millora 32 posicions i se situa al lloc 280 del món, col·locant-se entre les 300 millors institucions a escala internacional.

Pel que fa l’àmbit europeu, ascendeix deu llocs i passa del 119 al 109, mentre que en l’àmbit estatal manté les mateixes posicions que en l’edició anterior: setena a Espanya, tercera a Catalunya i primera universitat politècnica de l’Estat.

Classificació de les deu primeres institucions espanyoles. Relació completa a http://www.webometrics.info/en/Europe/Spain/20

Bona evolució del nou web institucional

Aquesta edició del rànquing, elaborat pel Laboratori de Cibermetria del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), és la primera que es publica des de la renovació del web institucional, ara fa quatre mesos, i serveix per tant de ‘baròmetre’ per avaluar la seva evolució. En aquest sentit, les posicions assolides en els dos primers indicadors del rànquing  —que són els que mesuren aspectes vinculats al web i que, sumats, signifiquen el 55% del pes ponderat—, mostren  que la UPC ha millorat en presència (pujant 161 llocs, del 194 al 33) i en impacte (31 llocs més amunt, del 388 al 357).

Posicionament de la UPC en altres classificacions nacionals i internacionals: