L'investigador Mateo Valero, investit doctor 'honoris causa' pel Cinvestav, a Mèxic

Descarregar

El professor Matero Valero durant l'acte de nomenament com a doctor 'honoris causa' del Cinvestav

El Centro de Investigación y de Estudios Avanzados del Instituto Politécnico Nacional (Cinvestav) ha investit doctor 'honoris causa' a l'investigador de la UPC i director del Barcelona Supercomputing Center–Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) Mateo Valero. Aquesta distinció reconeix l’excel·lent tasca del científic en la supercomputació en tots els seus vessants i, en especial, la seva col·laboració en l’impuls de la supercomputació a Mèxic.

12/09/2017

La cerimònia d'investidura com a doctor honoris causa pel Cinvestav a Mateo Valero, director del BSC-CNS i investigador de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) va tenir lloc l'11 de setembre a l’auditori Arturo Rosenblueth de Ciutat de Mèxic. La presentació va anar a càrrec de Pablo Rudomín Zevnovaty, professor emèrit del Departament de Fisiologia, Biofísica i Neurociència al Cinvestav, que va proposar el nomenament de Mateo Valero per a aquest guardó acadèmic. Amb aquesta distinció es vol valorar l’excel·lent tasca del guardonat en el desenvolupament i la recerca de la supercomputació en tots els seus vessants i en especial la seva col·laboració en l’impuls de la supercomputació a Mèxic.

L’acte va comptar amb la presència del director general del Cinvestav, José Mustre de León, i va concloure amb la conferència magistral de Mateo Valero, titulada “From Classical to Runtime Aware Computer Architectures”.

El Cinvestav és una institució pública mexicana centrada en el desenvolupament de la ciència, la tecnologia i l'educació en l'àmbit de postgrau. Va iniciar la seva activitat el 1961 sota la direcció del científic mexicà Arturo Rosenblueth Stearns. La seva missió és contribuir de manera destacada al desenvolupament de la societat mitjançant la recerca científica i tecnològica d’avantguarda i la formació de recursos humans d’alta qualitat.

Al Cinvestav es duen a terme 583 projectes de recerca en diferents àrees de coneixement agrupades en els següents quatre departaments: Ciències Exactes, Biologia i Medicina, Enginyeria i Ciències Socials.