Participació de la UPC a la Plataforma Tecnològica del Vi per impulsar la innovació en el sector

El Consell de Govern de la UPC ha aprovat, el 12 d’abril, la participació de la Universitat en la Plataforma Tecnològica del Vi (PTV), una associació d’àmbit estatal que agrupa productors i professionals amb la finalitat de coordinar, potenciar, promoure i promocionar la innovació al sector vitivinícola.

19/04/2018

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) col·labora des de fa temps amb el sector vitivinícola del país, especialment a través de projectes de recerca i de l’activitat que desenvolupa la Unitat  de Mecanització Agrària del Departament d’Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia, vinculada a l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (ESAB). La participació de la UPC en l’associació PTV, que agrupa des de grans bodeguers espanyols fins a grups de recerca enològica, passant per universitats i entitats diverses, reforça, per tant, la col·laboració amb el sector. La coordinació que implica formar part d’aquesta plataforma permet avançar més ràpidament en la recerca i el desenvolupament de tecnologia experimental i innovadora, tant pel que fa al sector vitivinícola com a altres que li són afins. En aquest sentit, els reptes del sector poden confluir també amb interessos d’altres àmbits, que poden estar també vinculats a les activitats de recerca de la UPC.

Algunes de les accions que realitza aquesta plataforma són l’impuls a projectes europeus d’R+D+i en aquells aspectes identificats com a prioritaris, el foment i la transferència dels resultats de la recerca, o la identificació de les necessitats d’infraestructures científiques i tècniques del sector.

Més informació: