Suport a una comissió per a la mediació i el diàleg

Representants de la Comissió presentant la declaració

Les universitats catalanes han donat suport a la creació de la Comissió Independent per a la Mediació, el Diàleg i la Conciliació, constituïda el 4 d'octubre per diferents institucions i entitats de la societat catalana. La iniciativa està encaminada a impulsar ponts de diàleg entre Catalunya i Espanya amb l’objectiu de trobar una sortida pactada a la situació política del país.

05/10/2017

A l'acte de presentació de la Comissió Independent per a la Mediació, el Diàleg i la Conciliació, coordinada pel Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) i la seva degana, M. Eugènia Gay, hi van participar el rector de la Universitat de Barcelona, Joan Elias; el president del Consell de l’Advocacia Catalana, Carles McCragh; el secretari general de la UGT a Catalunya, Camil Ros; el secretari general de Comissions Obreres a Catalunya, Javier Pacheco; la rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona, Margarita Arboix; el president de PIMEC, Josep González; el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls; el president de l’Associació per a les Nacions Unides a Espanya, Eduard Sagarra, i el degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya, Joan B. Casas.

La iniciativa té el suport, entre d'altres institucions, de les universitat de Barcelona, Autònoma de Barcelona, Politècnica de Catalunya, Pompeu Fabra, de Lleida, de Girona, Rovira i Virgili, Ramon Llull, Oberta de Catalunya, de Vic-Universitat Central de Catalunya, Internacional de Catalunya i Abat Oliba CEU.

Les institucions participants —totalment independents— consideren que impera la necessitat urgent de trobar una sortida que posi fi a la creixent tensió entre l’Administració central i la catalana.