Vés al contingut (premeu Retorn)

Notícies relacionades amb la cooperació al desenvolupament a la UPC
  • En l'àmbit del tercer sector, l'economia social i les cooperatives.

• En un encàrrec de la Comissió d’Indústria, Recerca i Energia (ITRE) del Parlament Europeu, SQ Consult (Països Baixos), l’Institut Fraunhofer de Recerca en Sistemes i Innovació (Alemanya) i el centre CITCEA de la Universitat Politècnica de Catalunya (Espanya ), han presentat propostes sobre com integrar millor a les llars de baixos ingressos en les actuals polítiques d’eficiència energètica.

• Fa uns dies la Facultat de Nàutica va fer la presentació de la maqueta del projecte, i els redactors del diari Maritimas del port de Barcelona recullen l'esdeveniment al seu diari.

• Fa unes setmanes que l'Associació Catalana d'Universitats Públiques, de la qual la UPC forma part, es va fer membre de la xarxa "Scholars at Risk", per tal que totes les universitats associades a l'ACUP puguin participar.

• El Data Management Group (DAMA) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) desenvolupa la tecnologia software d’un projecte pilot sobre la renda municipal d’inclusió a la ciutat de Barcelona.

• La Ingrid Munné i el Miquel Honorat van ser premiats pels seus treballs de final de màster i de final de grau, respectivament.

• Acabats els examens i les classes, una bona part dels projectes de cooperació es posen en marxa durant les properes setmanes. 165 membres de la comunitat universitària es desplaçaran a 26 països per participar directament en l'execució dels projectes i activitats.

• El CCD organitza anualment aquestes jornades de formació adreçades als membres de la comunitat universitària de la UPC que, sense comptar amb experiència prèvia de treball a terreny, tenen prevista una mobilitat al Sud per tal de participar en algun dels projectes de cooperació que han obtingut finançament en el marc de la Convocatòria d’Ajuts del CCD.

• El Concurs DOCS Cooperants obre una nova convocatòria per ajudar a la creació de documentals sobre cooperació, associacionisme, participació i voluntariat. En aquesta convocatòria no es premiarà el resultat final, sinó la millor idea o projecte i s’acompanyarà des de l’inici fins a la seva presentació final i difusió.