Suspensió del requisit B2

Benvolgut, benvolguda,

Ens adrecem a tu per informar-te de les novetats en la Normativa acadèmica pel que fa al reconeixement de crèdits per idiomes i altres informacions sobre l'assoliment de la competència en una tercera llengua.

Ampliació del reconeixement d'ECTS presentant el certificat B2

Com a novetat, s'ha ampliat la possibilitat del reconeixement d'ECTS per idiomes en el cas que el certificat amb validesa oficial que presentis per demostrar l'assoliment de la competència l'hagis obtingut durant els estudis de grau. Així doncs, si has presentat el certificat oficial de B2 o superior per acreditar el coneixement d'una tercera llengua ara pots sol·licitar també el reconeixement d'ECTS d'acord amb el còmput de crèdits que estableix la Normativa acadèmica: Procediments administratius i de gestió econòmica vinculats a la normativa acadèmica dels estudis de grau i màster (punt 7.4)

4 vies per a l'assoliment de la competència en tercera llengua a la UPC

Et recordem que des de la seva implantació, els estudis de grau de la UPC estableixen l'assoliment de la competència en una tercera llengua com a condició per obtenir el títol. Per tant, tots els estudiants de grau, independentment de l'any d'accés, disposeu de les 4 vies establertes en l'apartat 3.3 de la Normativa acadèmica de grau i màster de la UPC (NAGRAMA)

1. Haver obtingut com a mínim 9 ECTS corresponents a assignatures d'estudis de la UPC impartides completament en una tercera llengua, preferentment en anglès.
  2. Elaborar i defensar el treball de fi de grau en anglès, preferentment, o si es compta amb la conformitat prèvia del professorat que forma part del Tribunal i de la Direcció del centre, en una altra tercera llengua.
  3. Fer una estada en una universitat o empresa estrangera en el marc d'un programa de mobilitat o d'un conveni de cooperació educativa en què l'activitat es faci en una tercera llengua i haver obtingut un mínim de 9 ECTS.
  4. Acreditar el coneixement d'una tercera llengua (alemany, anglès, francès i italià) amb un certificat del nivell B2 (entès com a nivell complet o B2.2) o un nivell superior del Marc Europeu Comú de Referència, del Consell d'Europa.

Via d'acreditació de coneixements: certificat B2

L'acreditació per mitjà d'un certificat d'idiomes de nivell B2 o superior és una de les vies per a l'assoliment de la competència en tercera llengua. Els certificats impliquen la superació d'un examen de nivell del Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües (MECR) en què s'avaluen les quatre destreses: comprensió oral i escrita i expressió oral i escrita. Aquest examen pot estar vinculat a una activitat de formació o bé pot ser un examen d'accés lliure d'entre els recollits a la Taula de certificats amb validesa oficial.

Tingues present que les vies 1, 2 i 3 permeten considerar assolida la competència en una tercera llengua a la UPC, però no acrediten nivells del Marc Europeu Comú de Referència, per exemple el B2. Només els certificats d'idiomes tenen valor acreditatiu i serveixen per a les convocatòries d'ajuts MOBINT, per a l'accés a altres universitats, etc.

Oferta de cursos i exàmens d'Idiomes UPC

El curs 2017-18, la UPC ha signat acords de col·laboració amb la UB, la UAB, la UPF i la UOC i pots obtenir certificats d'idiomes acreditatius superant els cursos o els exàmens lliures que organitzen les escoles d'idiomes d'aquestes universitats. Arran d'aquests convenis, pots accedir a l'oferta d'aquestes universitats amb els mateixos preus que tenen els seus estudiants.

També et recordem que els contractes amb Merit School i UniCor Languages van acabar el juliol de 2017 i que, per tant, la UPC no emet certificats d'idiomes amb validesa acreditativa per la superació de cursos iniciats en aquests centres després d'aquesta data.

Informació al web

Pots consultar la informació sobre la competència en tercera llengua, la Taula de certificats acreditatius, el reconeixement d'ECTS i l'oferta de cursos i exàmens al Portal d'idiomes de la UPC: www.upc.edu/idiomes.

Cordialment,

Marta de Blas
Secretària General
(Coordinació de la Política Lingüística)