Som UPC. Vols veure totes les entrevistes?

Maria Noel i Bhanu Prakash

Maria Noel i Bhanu Prakash estudien el master's degree in Aerospace Science and Technology (MAST)obriu en una finestra nova ------- abre en ventana nueva, que s’imparteix a l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC). Maria Noel va estudiar el grau en Física i el grau en Enginyeria Electrònica a la Universitat de Barcelona (UB) i Bhanu Prakash va estudiar el grau en Enginyeria Mecànica al Birla Institute of Technology & Science, al campus de BITS Pilani, a la República de l’Índia.

Tots dos s’han trobat al Campus del Baix Llobregat de la UPC  per compartir una passió, tot i que, les vocacions han arribat de mons diferents.

Maria Noel ens explica que “des de petita tenia dèria per mirar els estels i uns dels records que m’ha marcat més va ser una visita que astronautes de la NASA van fer a l’Agrupació Astronòmica de Castelldefels. El tema aeroespacial és el que més m’agrada i tenia clar que després dels estudis, volia profunditzar-hi més i introduir-me en el món de la recerca. Aquest màster m’oferia tot allò que cercava.”

Per a Bhanu Prakash: “Volia fer una enginyeria. Quina? No ho sabia. L’opció final va ser l’enginyeria mecànica. Ara m’adono que va ser la decisió encertada. M’atreu la mecànica de fluids pel seu sentit més estètic i  l’enginyeria aeroespacial, que planteja els reptes més interessants des de la perspectiva de la mecànica de fluids computacional. Venir a la UPC? No hi havia cap mena de dubte. El màster planteja un intens programa acadèmic i compta, a més, amb unes instal·lacions de recerca capdavanteres."

Maria subratlla que “el fet que sigui un màster internacional aporta una sèrie de valors afegits, com poden ser que practiques l’anglès i comparteixes altres maneres d’estudiar, de treballar i d’organitzar-se”. Bhanu assenteix i comenta que “la possibilitat d’interactuar amb estudiants de diferents països i d’altres estudis t’enriqueix molt com a persona i enforteix les habilitats socials, imprescindible per dedicar-te a la recerca en un món globalitzat”.

Maria i Bhanu comparteixen el pensament que per ser un expert és imprescindible tenir coneixement, experiència i pràctica. Bhanu reflexiona i ens reitera que “el coneixement fomenta l’esperit d’iniciació, la pràctica et porta a la innovació i l’experiència a continuar progressant; però, aquesta recepta no estaria completa sense una mica d’imaginació”.

La recerca, millor en equip? Es miren tots dos i aquí les seves opinions són divergents.
Bhanu assenyala que “tot depèn: hi ha projectes que gaudeixes en un grup, però hi ha batalles que només les pots gaudir individualment. En qualsevol cas, la situació ideal és la intersecció entre un grup i les contribucions individuals.” Maria, en canvi, opina que “sens dubte en equip! Amb uns membres que es complementin i un bon director d’orquestra al capdavant qualsevol projecte de recerca va endavant.”

I després del màster, què teniu pensat fer? Tots dos somriuen i afirmen que un doctorat: “Volem continuar en el món de la recerca, cadascú amb els temes que l’apassionen. És molt divertit ser curiós i saber interpretar el món que ens envolta.”
Maria i Bhanu opinen que “tot i la intensitat del màster, és la base imprescindible per desenvolupar-te en aquest àmbit. A més, poder treballar en grups de recerca i la internacionalització, que et permet entre altres coses col·laborar amb l’Agència Espacial Europea (ESA) i l’Agència Espacial Francesa (CNES), és una ocasió que cal aprofitar. Hi ha vols que no pots deixar escapar.”

Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) obriu en una finestra nova ------- abre en ventana nueva

L’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels està situada al Campus del Baix Llobregat, integrat per centres docents, centres tecnològics i de recerca, i empreses vinculades al sector de les TIC i l’aeronàutica.

La voluntat d’innovació docent basada en l’avaluació continuada, la introducció d’estratègies d’aprenentatge en grup i per projectes, i la incorporació d’un alt grau d’experimentalitat en els seus estudis, han merescut la certificació de qualitat ISO 9001:2000, renovada el 2005, dos premis Vicens Vives i també el Premi Flyer. Recentment, l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari li ha atorgat dues distincions de qualitat.

Master's degree in Aerospace Science and Technology (MAST) obriu en una finestra nova ------- abre en ventana nueva

El master's degree in Aerospace Science and Technology (MAST) proporciona una formació avançada i interdisciplinària en les ciències i tecnologies de més utilitat i aplicació actualment en els àmbits aeronàutic i espacial. El programa d’estudis inclou fonaments teòrics i pràctics, tècniques, mètodes i processos, que permetran promoure, definir i gestionar projectes de recerca innovadors en el camp de la recerca aeroespacial.
La docència és presencial i s'imparteix a l'EETACobriu en una finestra nova ------- abre en ventana nueva i a l'ETSEIAT obriu en una finestra nova ------- abre en ventana nueva.

Amunt
Contacte Seu Electrònica Perfil de Contractant