Vés al contingut (premeu Retorn)

Participa en el projecte de simulació energètica NECADA

Contribueix a la millora de l'eficiència energètica dels edificis de la UPC realitzant el teu TFG sobre el pilot del Projecte NECADA a la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté.
Participa en el projecte de simulació energètica NECADA

La Biblioteca Rector Gabriel Ferraté (BRGF) va iniciar el seu pla d'estalvi i eficiència energètica l'any 2010, a partir de les propostes sorgides del workshop "Consumint Barcelona" en què van participar estudiants de la UPC i en col·laboració amb el Servei de Manteniment del Campus Nord.

Aquestes actuacions han permès reduir en aproximadament un 50% la despesa energètica de la BRGF sense representar un impacte negatiu en la valoració que els estudiants fan de les condicions climàtiques i lumíniques de l'edifici. La Biblioteca és un dels edificis de la Universitat més utilitzats, amb més de 300.000 visitants cada any, qualsevol actuació que es pugui dur a terme té un alt impacte assegurat.

Vols dedicar el teu TFG a la millora energètica de la BRGF?

La BRGF és un edifici pilot sobre el qual s'han dut a terme molts projectes en l'àmbit de l'eficiència energètica.
Un d'aquests projectes és el NECADA, si estudies a la UPC i vols enfocar el teu TFG a l'eficiència energètica emplena el següent formulari, aquest projecte pot ser una bona oportunitat.

PARTICIAPA-HI!

Què és el el projecte NECADA?

NECADA és un projecte impulsat per docents i investigadors de la UPC provinents de diferents àrees com la informàtica, l’edificació o l’enginyeria. NECADA és una infraestructura híbrida que dóna suport a l'execució d'un model de simulació al núvol. NECADA té cura de les directives ambientals i les normes internacionals en el procés de disseny (CEN TC 350), optimitzant el comportament d'edificis o ciutats. Per arribar a la millor solució el sistema introdueix al model les variables ambientals, socials i econòmiques.

A partir de la forma i el disseny de l'edifici, que es modela en format BIM, el sistema proposa diferents solucions constructives en funció dels materials que es poden utilitzar, l'orientació de l'edifici i la climatologia del lloc. L'eina pot optimitzar tot el cicle de vida d'un edifici o d'una àrea urbana, cuidant el confort per aconseguir un disseny d'edificis NZEB (nearly Zero Energy Building).

Enllaços relacionats