El Campus de Terrassa estrena el seu Espai Emprèn

La iniciativa, promoguda per la UPC i l'Ajuntament de Terrassa, suposa una aposta per motivar l'esperit emprenedor entre els estudiants i fer créixer el teixit empresarial de la localitat

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), en la seva intenció de promoure l'emprenedoria entre la comunitat universitària va crear l'anomenat Espai Emprèn, un lloc on els estudiants amb projectes innovadors podien emprendre la seva aventura empresarial. Donat l'èxit que va generar aquesta iniciativa, la marca Emprèn UPC s'està estenent als diversos campus que la UPC te arreu de Catalunya i ahir va ser el primer pas amb la inauguració de l'Espai Emprèn de Terrassa. Encara que l'Espai ja ha estat actiu durant aquests mesos, ahir va ser la presentació institucional a càrrec del rector de la UPC, Enric Fossas, el sotsdirector de l'escola de Terrassa, David González i el regidor de Cultura i Innovació de l'Ajuntament de Terrassa, Amadeu Aguado.

El nou espai d'emprenedoria a Terrassa consta de més de 200 metres d'instal·lacions amb taules de treball, sala de reunions i una terrassa on en un futur es podrien celebrar sessions de networking. En l'actualitat hi ha 9 grups de treball que tots junts sumen 30 emprenedors i emprenedores i que porten a terme projectes innovadors amb una forta base tecnològica. Des d'una aplicació per a dispositius mòbils que gestiona parts d'accident fins a la creació d'un videojoc d'exploració espacial, el llistat de projectes allotjats a Emprèn Terrassa segueix amb l'ADN innovador de la identitat Emprèn UPC.

Les 9 propostes empresarials que trobem a Emprèn Terrassa

• VEVAMORE: és la primera empresa de Terrassa dedicada a joies artesanes de fusta, reciclades, d’alta qualitat i amb dibuixos gravats amb formes orgàniques o geomètriques per a dones. Són dissenys en què el valor és la peça amb personalitat i que es podran realitzar sota comanda.
  • VICTU: és una app que connecta dietistes i entrenadors personals amb persones que volen conèixer l’estat de salut, de la seva alimentació i la seva forma física, oferint un tracte més proper i flexible.
  • FABLAB Mallorca: serà un espai de fabricació digital i difusió de noves tecnologies. Organitzarà  tallers, xerrades i cursos de formació dirigits a persones de diferents àmbits i edats relacionades interessades al voltant del prototipatge ràpid.
  • CYGNUS VOID: és una empresa de desenvolupament i comercialització de videojocs 3D de plataformes d’acció i aventura. La seva primera creació, Project Infinite, conté misteri, exploració i psicologia. En aquest joc, el jugador haurà de resoldre puzzles utilitzant l'enginy, escaparà d'alienígenes i coneixerà la història de la civilització d'éssers extraterrestres. Al mateix temps, el jugador  haurà d'enfrontar-se a ell mateix i als seus malsons.
  • SENSOR CUBE: serà el primer cub de Rubik amb sensors associat a una aplicació mòbil. L'aplicació llegirà els moviments del cub a temps real. Contindrà tutorials i permetrà mesurar el temps de resolució, compartir l'experiència amb amics, participar en competicions i jugar a minijocs. És una plataforma digital al voltant del cub de Rubik, amb aplicacions d’oci, educatives, competitives, terapèutiques, etc.
  • INSUREAPP: és la primera app que permet gestionar in situ de manera fàcil i senzilla el comunicat (parte) en cas d’accident amb el vehicle a la carretera. Mitjançant aquesta app es poden enviar les dades necessàries del vehicle implicat en l’accident de trànsit a la companyia asseguradora i agilitzar els tràmits de manera segura.
  • MOUDY: és una aplicació per a mòbils que consisteix a donar un servei de publicitat a comerços de moda.  Ajudarà a fer créixer el petit comerç de roba.
  • FIESTA TODAY: és una aplicació de màrqueting online per a esdeveniments socials.
  • TICKET LESS: és la primera app que permet desar i emmagatzemar els tiquets de compra i rebuts amb un simple gest, de manera simple i intel·ligent.

Contacte: jaime.gil@upc.edu