Participació UPC a Spin 2016

RedEmprendia organitza la tercera edició de Spin a la Ciutat de la Cultura de Galícia.

RedEmprendia és una xarxa d’universitats que promou la innovació i l’emprenedoria responsables. Ho fa des del compromís amb el creixement econòmic,  rel respecte al medi ambient i la millora de la qualitat de vida. A més compta amb el suport del Banco Santander a través de la seva División Global Santander Universidades, entitat que col·labora i que demostra un gran compromís amb universitats, les seves responsabilitats i els seus projectes.

Spin és un dels nombrosos programes organitzats per ReEmprendia. Es l’esdeveniment d’emprenedoria universitari iberoamericà celebrat cada dos anys.

Aquest any, Spin 2016 ha estat organitzat a la Ciutat de la Cultura de Galicia (Gaiás) de Santiago de Compostel·la, del 29 de setembre a al 1 d’octubre. Amb la presència de més de 2.000 assisstents de 20 països diferents iberoamericans i de 100 universitats.

Spin 2016 ha inclòs conferències, Marketplace, tallers, seminaris i diferents programes com Model2MArket, SmartMoney4Stas i SpinWay. I la Universitat Politècnica de Catalunya hi ha estat present.

Algun dels assistents més destacables podrien ser Gustavo Santaolalla, compositor músic i productor musical; Cristina Aranda, cofundadora de MujeresTech; Nélida Piñón, escritora y premio Príncipe de Asturias de les Lletres, 2005; el chef Joan Roca i Vicente del Bosque, ex-seleccionador espanyol de futbol; entre molts d’altres.

Model2Market (M2M)

Va ser un concurs de Models de Negoci. El programa estava dissenyat per impulsar als universitaris que estan a punt de crear la seva pròpia empresa.

El programa va rebre 464 candidatures de 12 països diferents, dels quals 30 projectes van ser seleccionats per estar presents a Spin2016, per participar en un taller intensiu impartit per IC2 (Institute de la Universitat de Texas at Austin). Finalitzant l’etapa de suport i formació, els 15 millors projectes van tenir la oportunitat de presentat el seu pitch davant d’un jurat, el qual va elegir els 5 premis.

La UPC hi va presentar 7 projectes empresarials amb models de negoci innovadors. BSpace va estar seleccionat per presentar el seu projecte en l’Spin 2016 i, a més a més, estaran exposats durant tot l’esdeveniment en estands. BSpace és un projecte de 4 estudiant que col·laboren amb el professor Adriano Camps, en el camp de nano satèl·lits).

SmartMoney4Stars (SM4S)

Va ser el programa d’acceleraciuó i fòrum d’inversió internacional on hi van participar les 15 millors empreses de base tecnològica, nascudes en universitats. Hi havia una formació prèvia i culminava amb la representació davant dels inversos del sector iberoamericà.

Dels 15 projectes seleccionats per ser presents finalment a Spin 2016, dos són de la universitat.

- UGIAT: un Spin off participada per la UPC, i promoguda entre d’altres pels professors Francesc Tarrés i Lluis Torres.

- Bound4Blue: un projecte allotjat al Redit (ESA BIC), que ha participat en el darrer Investor’s DAY de la UPC, i que compta amb diferents titulats UPC.

The SpinWay

Consistia en desenvolupar una idea de negoci en viu en equips en base a uns reptes pre-definits pels patrocinadors, al mateix temps que es recorrien els últims 100 km del Camí de Santiago. Un camí d’emprenedoria.

Els reptes havien estat presentats pels diferents patrocinadors, Maeloc, PayPal i Gas Natural Fenosa.

En aquest programa hi van participar dos representants de la nostra universitat: Alejandro Martí, estudiant d’Enginyeria Mecànica i l’Andrea Fuentes, estudiant d’Enginyeria de l’Energia; els dos de la EEBE.

No tan sols hi van participar, sinó que van quedar finalistes. I en el cas de l’Andrea Fuentes, estudiant de la UPC va resultar conjuntament amb el seu grup, guanyadora d’SpinWay.

Taller Blockchain

A més a més, de la participació en els tres programes dins del marc de Spin2016, dins l’agenda també es va dur a terme el Taller Blockchain a càrrec d’Atraura, empresa allotjada en l’Espai Emprèn UPC, el taller va ser a càrrec  de l’Albert Castellana Lluis i l’Andre Rodríguez Donaire.

Altres

Així mateix, la UPC també va tenir una presència destacable a la plaça Emprendimiento, a l’exterior. A través de CIMNE Tecnologías, i la seva spin off participada Buidair,  es va posar una carpa inflable amb el logotip de la UPC i CIMNE tecnologia, a la vegada que fa la funció decorativa