Qualla guanya la 7a Edició del Concurs Emprèn UPC YUZZ

RemotLab i WeSpo van obtenir el segon i tercer premi

Els nou projectes finalistes de la 7a Edició del Concurs Emprèn UPC YUZZ es van citar ahir a la tarda a la sala d’actes de la Facultat d’Informàtica (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per a conèixer la decisió del jurat. Un sistema que gestiona i controla de forma exhaustiva la recollida dels nens als centres educatius, uns sensors microbiològics autònoms per detectar la legionel·la a les torres de refrigeració i una plataforma d'economia compartida que facilita l'accés a l'aprenentatge van ser les idees de negoci guanyadores del 7è Concurs Emprèn-Yuzz de la Universiat Politècnica de Catalunya (UPC).

A les 16 hores arrancava l’acte de lliurament de premis del 7é concurs Emprèn UPC YUZZ conduit per la vicerectora de Transferència de Coneixement, Esther Real, i el coordinador de l’Espai Emprèn de la UPC, Juan Carlos Morales. L’esdeveniment es va iniciar amb una presentació de l’anterior convocatòria del concurs i l’experiència personal de Juan Miguel Pérez Rosas, CEO de l’empresa Finboot tech, qui va obtenir el primer premi a la darrera edició del concurs.

Després del vídeo introductori de cadascun dels projectes va ser el moment del lliurament oficial dels guardons. El primer premi, de 3.000 euros i un viatge a Silicon Valley va ser per a Qualla impulsat per l’estudiant Sergi Porta, de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la UPC. Els integrants de Qualla han creat un sistema que monitoritza la recollida dels nens i nenes de l’escola. Amb aquest innovador projecte es vol facilitar la tasca de recollida dels infants tant als centres educatius com a les famílies, especialment a aquelles que pateixen la incompatibilitat d’horaris entre la vida familiar i laboral o altres que els impedeixen la recollida dels infants.

El segon premi, de 2.000, va ser per a l’empresa RemotLab, realitzat per Jordi Selva, de l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la UPC, que ha ideat uns sensors microbiològics autònoms per al control de la legionel·la a les torres de refrigeració.

El tercer premi, de 1.000, va ser per a WeSpo, portat a terme per Marc Soler, de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC, i Inés Castelltort, de l’Escola Superior de Relacion s Públiques, centre adscrit a la Universitat de Barcelona. El projecte vol crear una plataforma d’economia col·laborativa entre persones que volen aprendre algun esport i les que el poden ensenyar. A més que facilita  trobar gent que pugui oferir coneixements en matèria esportiva, dóna l'opció a que les persones usuàries puguin compartir les classes així com les despeses d'aquestes. A més, Inés Castelltort va guanyar la menció Emprèn UPC a la dona emprenedora.

Finalment, l’empresa Wind&Win, dels estudiants Sergio Fernandez i Carles Montero, de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), va aconseguir la menció Emprèn UPC a la tecnologia disruptiva. El projecte consisteix en el disseny d’un aerogenerador  vertical d’us domèstic amb un rendiment superior als actuals.

La consolidació de Emprèn YUZZ

La 7a Edició del Concurs Emprèn YUZZ deixa patent la seva consolidació com a incubadora de talent en el sistema d’innovació de la UPC. Els i les estudiants que han pogut gaudir d’aquest programa, han estat assessorats i assessorades per a portar de la millor forma possible i poder presentar i defensar la viabilitat de les seves propostes empresarials.

El concurs està organitzat pel Servei de Gestió de la Innovació de la UPC amb la col·laboració del Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE), i el patrocini d’Inovyn, Innoenergy i Santander Universidades, que és l’impulsor, així com del programa Yuzz per a joves amb idees a les universitats.