La UPC i els empresaris del sector tèxtil acorden promocionar conjuntament els nous estudis europeus d’enginyeria tèxtil adaptats el segle XXI

Representants dels gremis del sector empresarial tèxtil, de la CECOT, el president del Consell Social de la UPC, la direcció de Reunió UPC-Empreses tèxtilsl’EUETIT, l’INTEXTER, i els grups i departaments de l’àrea tèxtil de la UPC, han mantingut la segona reunió de treball conjunta per idear propostes concretes que promocionin els nous estudis d’enginyeria tèxtil adaptats a l’Espai Europeu d’Educació Superior i que formaran un nou perfil de professional necessari per al sector. Un comissió de treball executiva posarà en marxa les accions acordades.
Reunió UPC-Empreses tèxtils
L’E.U. d’Enginyeria Tècnica Industrial de Terrassa (EUETIT) de la UPC ja ha iniciat la promoció del nou grau d’Enginyeria Tèxtil al Saló de l’Ensenyament de Barcelona. El curs 2009-2010 la UPC impartirà aquesta titulació que només està pendent del vist i plau definitiu del Consell d’Universitats. Representants del sector empresarial tèxtil i de la UPC han unit esforços per renovar el pla d’estudis de l’Enginyeria tèxtil, per fer-los atractius als futurs estudiants i estudiantes, per posicionar-los de manera adequada dins del mapa de titulacions nacional i per difondre el nou pla d’estudis del grau d’Enginyeria Tèxtil adaptat al Espai Europeu d’Educació Superior (EEES), que generarà la nova generació de professionals que necessita aquest sector industrial.

Per fer-ho, la UPC i els empresaris han mantingut una segona reunió de treball a l’EUETIT a la que han acordat línies d’actuació general que es concretaran en accions que posarà en marxa una comissió executiva. Aquests línies passen per la potenciació dels Cicles Formatiu de Grau Superior de l’àrea tèxtil, per la promoció i difusió dels aspectes més innovadors de la indústria tèxtil entre els estudiants de primer curs de l’EUETIT, i per garantir a l’estudiantat d’aquesta titulació les pràctiques obligades a empreses abans d’obtenir la titulació.

L’EUETIT inicia, el curs que ve, un sistema de via única d’accés als estudis que ofereix, de manera que tots els estudiants i estudiantes realitzaran un primer curs comú, desprès del qual, triaran entre les cinc branques industrials existents per obtenir el grau corresponent. Es vol aprofitar aquest període per incrementar el número d’estudiants que acabin escollint els estudis d’Enginyeria Tèxtil, amb la impartició de xerrades sobre els aspectes més innovadors de la industria i tecnologia tèxtil.