Martí Crespi, nou director de l’INTEXTER

Martí Crespi és el nou director de l’Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial de la UPC (INTEXTER). Crespi ha pres possessió del càrrec el dia 11 d’abril, a les 12.30 h, a l’INTEXTER, amb la presència del rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Antoni Giró. Martí Crespi pren el relleu a Josep Valldeperas, que ha estat director d’aquest centre durant els darrers 6 anys.

Marti Crespi i Antoni Giró Martí Crespi Rosell, el nou director de l’INTEXTER de la UPC, és catedràtic de l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET) de la UPC,  on imparteix assignatures sobre tractament i depuració d’aigües. També col·labora amb els Màsters d’Enginyeria Tèxtil i Paperera i el Màster d’Enginyeria Ambiental de la UPC.

Va cursar els estudis d’Enginyeria Industrial, especialitat en Química Tèxtil, a l’Escola Superior d’Enginyers de Terrassa. L’any 1971, va ingressar com adjunt a la direcció tècnica de ‘Teixits Josep Soldevilla’. A finals de Martí Crespi signa com a nou directorl’any 1974 es va incorporar a l’INTEXTER de la UPC per realitzar la seva tesi doctoral, amb el professor Josep Cegarra Sánchez, sobre “Processos de depuració biològica d’efluents tèxtils”. L’any 1978 se li va encarregar la direcció del Laboratori de Control de la Contaminació de l’INTEXTER.

És membre fundador d’ADECAGUA i pertany a diverses associacions i comitès tècnics.

L’INTEXTER, a l’avantguarda de la innovació tèxtil

L’Institut d’Investigació Tèxtil i de Cooperació Industrial de Terrassa (INTEXTER) es va fundar l’any 1954. És un centre de la UPC dedicat a la recerca i la cooperació industrial en tots els àmbits relacionats amb  el sector tèxtil i afins. La plantilla de l’INTEXTER es de 53 persones de les que 30 es financen amb fons UPC i la resta amb càrrec a projectes i convenis. Actualment mes del 50 % del pressupost de l’INTEXTER prové de recursos propis.

La tasca que desenvolupa l’INTEXTER es divideix en tres grans línies: la formació, la recerca i la transferència de tecnologia. En formació, el centre ofereix cursos de tercer cicle, màsters universitaris, cursos de postgrau i cursos a mida per empreses. Quant a la recerca, l’INTEXTER compta amb quatre grups de recerca consolidats en les àrees de la mecànica i la física  tèxtil, la química tèxtil i el medi ambient. Pel que fa a  la transferència de tecnologia, l’INTEXTER assisteix i realitza formació tècnica i científica a les empreses de l’entorn industrial.

L’INTEXTER és laboratori auxiliar de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) de la Generalitat de Catalunya des de l’any 1986. També està homologat per fer els assaigs per l’obtenció de les etiquetes verdes de la Unió Europea sobre productes tèxtils i detergents. Disposa de la certificació ISO 9001 i de l’acreditació ENAC per anàlisis tèxtils i anàlisis d’aigües.

INTEXTERL’Institut manté relació amb les principals Xarxes Tèxtils Europees com TEXTRANET, AUTEX, ACTE, etc. Estableix  convenis de col·laboració i intercanvi amb la majoria d’Universitats que imparteixen estudis tèxtils de Sud América, entre elles la Universitat de Sao Paulo i la Universitat de Maringà (Brasil), l’Instituto Nacional Politécnico, la Universitat de les Amèriques de Puebla i la Universitat de San Luis Potosí (Mèxic). També té convenis de col·laboració amb recerca i d’intercanvi amb la Universitat de Kioto, al Japó i de Cornell als EUA.

Actualment, l’INTEXTER treballa  en  tres grans  projectes europeus, com ara “MODSIMTEX”,  un projecte  del qual és el líder i coordinador de  12 socis, entre empreses i laboratoris d’innovació i desenvolupament de cinc països. INSEWING, MICINN, CDTI, VALTEC i INNOCASH, són altres projectes en els que treballen els professionals de l’INTEXTER, així com en nombrosos convenis de recerca i transferència de tecnologia amb l’industria.