Un estudiant de l’Escola d’Enginyeria de Terrassa, sota la direcció del professor Fernando Carrillo, sotsdirector del INTEXTER, crea un nou material compòsit a partir de plomes de pollastre

L’estudiant Jordi Aymerich, d’Enginyeria Tècnica Mecànica a l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET) de la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC), ha realitzat el millor treball final de carrera de Catalunya del curs 2010-2011, segons el Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (CETIB). Aymerich, que ha fet el treball dirigit pels professors Núria Garrido i Fernando Carrillo, sotsdirector del INTEXTER, ha experimentat a escala de laboratori les possibilitats de valorització de les plomes de pollastre per fabricar un material biocompòsit mitjançant la mescla d’aquest residu animal amb un plàstic biodegradable, l’àcid polil àctic (en anglès PLA).

L’objectiu era obtenir un nou compòsit utilitzant les plomes de pollastre i optimitzar les condicions del seu procés de fabricació i el resultat ha estat positiu. Aquesta investigació, que s’emmarca dins del projecte de recerca COMPLUMAS, coordinat pel Prof. Fernando Carrillo, permetria donar sortida a la gran quantitat de residus que es generen diàriament als escorxadors de pollastre.

Més enllaços a la notícia:

Terrassa Digital: La UPC crea un material elaborat a partir de plomes de pollastre