Vicerector de Recerca

Fernando Orejas Valdés

vr_politica_recerca_fernando_orejas-7111.jpg

Funcions

Rector en funcions en absència d’aquest.
  • Política de recerca
    • Grups i centres de recerca
    • Projectes i convenis de recerca
    • Ajuts a la recerca
    • Avaluació de la recerca
    • Entitats vinculades de recerca
  • Política de doctorat

Biografia

Fernando Orejas (Oviedo, 1952) és catedràtic d’universitat del Ciències de la Computació, adscrit a la Facultat d’Informàtica (FIB). Llicenciat i doctor en Matemàtiques per la Universidad Complutense de Madrid, Orejas és professor a la UPC des de 1980. Ha impartit docència a la FIB i a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), l’Escola Universitària Politècnica de Baix Llobregat (actualment, Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels, EETAC), l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).
Desenvolupa la seva activitat de recerca en l’àmbit dels fonaments teòrics de l’enginyeria del software.

Ha estat director del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics (1996-2002), secretari del Consell de Directors de Departament (1998-2001), membre de la Junta o Consell de Govern en diverses ocasions, membre de la primera Comissió de Doctorat de la UPC (1986-1988) i membre (2003-2006) i president (2006-2008) de la Comissió d’Apel·lacions de la UPC. Ha estat també president del Comité de Enseñanzas Técnicas del Programa de Evaluación del Profesorado de l’ANECA (2007-2011) i membre d’aquest comitè des del 2005.

Actualment és coordinador adjunt de l’Agencia Nacional de Evaluación y Prospectiva (ANEP), en l’àrea d’informàtica, encarregat de la subàrea d’informàtica teòrica. També és membre de l’Advisory Committee de la European Association for Software Science and Technology i ha estat membre de tribunals de tesi doctoral a França, Bèlgica, Alemanya i Noruega. És autor o coautor de més de 150 publicacions, més de 50 de les quals són articles en revistes. Ha participat com a responsable en molts projectes de recerca competitius (europeus i estatals) i ha dirigit 12 tesis doctorals.

Amunt
Contacte Seu Electrònica Perfil de Contractant