Campus i implantació al territori

La Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) té presència a les comarques de l'Anoia, el Bages, el Baix Llobregat, el Barcelonès, el Garraf i el Vallès Occidental amb escoles i instal·lacions a 7 ciutats.

Barcelona

A banda i banda de l'avinguda Diagonal, hi trobem centres i instal·lacions de la UPC.
Al Campus Diagonal Nord, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació, la Facultat d'Informàtica i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports reuneixen estudiants, investigadors i centres de recerca en un dels campus de referència, de l'Estat i en l'àmbit internacional pel que fa a la innovació tecnològica. Aquest campus acull també serveis universitaris com ara la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté, un poliesportiu, una zona comercial o la Casa de l'Estudiant, seu de les diferents associacions d'estudiants. En aquesta zona, també s'hi ubiquen els edificis Nexus, seu de moltes empreses que mantenen una estreta col·laboració amb la Universitat.

Al Campus Diagonal Sud, l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura, l'Escola Politècnica Superior d'Edificació, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial i la Facultat de Matemàtiques i Estadística comparteixen espais amb el Parc Tecnològic de Barcelona, on centres i grups de recerca capdavanters de la UPC desenvolupen projectes de tecnologia en col·laboració amb el món industrial, en sectors com ara la realitat virtual, la robòtica, la informàtica, la mecatrònica o la bioenginyeria, entre altres.

Al Campus Diagonal-Besòs, l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) s'ubica en un nou campus que integra espais de formació i de recerca en enginyeria, especialment vinculada a la innovació en els àmbits de la química i els materials.

A la zona del Port de Barcelona, la Facultat de Nàutica, la més antiga de la Universitat, acull els estudiants que es formen en els diferents àmbits de l'enginyeria marítima.

Al districte 22@ de Barcelona, a l'edifici del Tech Talent Center, la School of Professional & Executive Development Obriu l'enllaç en una finestra nova és l'escola de formació d'excel·lència per a professionals i executius de l'entorn tecnològic de l'enginyeria, l'arquitectura i les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).

Castelldefels

El Campus del Baix Llobregat està ubicat a Castelldefels. És un gran espai on hi ha els centres de recerca i les empreses que constitueixen el Parc Mediterrani de la Tecnologia. Encara en creixement, acull els futurs enginyers i enginyeres de telecomunicació i els professionals de l'aeronavegació  a l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels i els enginyers i enginyeres agrícoles a l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona.

Igualada

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) té presència en aquesta ciutat amb l'Escola d'Enginyeria d'Igualada (EEI), adscrita a la UPC l'any 1979. El centre té una gran experiència en la formació de professionals de l'adoberia des de l'any 1958, quan es funda l'Escola Superior d'Adoberia, única al món de parla castellana especialitzada en l'adobatge de pells, i en l'ensenyament de l'enginyeria tècnica química, estudis que es comencen a impartir el 1970.

L'Escola conté una planta pilot d'adobatge de pells, una planta pilot de paper i arts gràfiques, i una biblioteca integrada a la xarxa de biblioteques de la UPC, especialitzada tant en enginyeria química com en adobatge de pells.

Manresa

A la ciutat de Manresa, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) hi té l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa i el Centre Tecnològic de Manresa. L'Escola és l'única a Catalunya que imparteix estudis d'enginyeria minera i completa l'oferta amb estudis tècnics de telecomunicació i d'enginyeria industrial.

Sant Cugat del Vallès

A Sant Cugat del Vallès, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) hi té l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès, un centre innovador en molts aspectes educatius, que permet que l'estudiantat d'arquitectura projecti des del primer any mitjançant l'assignatura Taller d'Arquitectura i Projectes, autèntica columna vertebral de la pràctica pedagògica de l'Escola.

Terrassa

El Campus de Terrassa Obriu l'enllaç en una finestra nova, amb 5.400 estudiants, quatre escoles i un gran nombre de serveis, ha esdevingut un dels espais universitaris urbans amb més dinamisme. La història i la tradició de les escoles d'enginyeria: l'Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), es combinen amb la joventut i singularitat de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa i del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia. El Campus acull grups de recerca i laboratoris d'excel·lència reconeguts internacionalment en els àmbits de l'enginyeria industrial, l'òptica i l'optometria i l'enginyeria tèxtil.

Vilanova i la Geltrú

L'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), amb més de 100 anys d'història, i el Centre Tecnològic de Vilanova i la Geltrú, són el referent universitari de la comarca del Garraf. L'EPSEVG va ser el primer centre universitari públic de Catalunya a oferir estudis d'enginyeria tècnica de Telecomunicació i, més recentment, també ha estat pioner al país a l'hora d’impartir els estudis de grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte.

Amunt
Contacte Seu Electrònica Perfil de Contractant