Esteu aquí: Inici

És notícia

Imatge del cartell que anuncia la jornada ‘Smart talent, smart projects. El valor dels equips multidisciplinaris’, tema central de la 4a Jornada UPC Alumni El proper dimecres, 3 de juny, tindrà lloc, a la sala d’actes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), la quarta edició de la jornada anual UPC Alumni, organitzada amb l’objectiu de reunir i facilitar el 'networking' entre els exalumnes de la UPC i aquelles persones que estan o han estat vinculades a la Universitat.
29/05/2015

Mapa de deformació co-sísmica del terratrèmol del Nepal (25 d’abril de 2015) superposat a una imatge de Google Earth. L’estrella vermella indica la posició de l’epicentre del terratrèmol El terratrèmol del Nepal causa una deformació del terreny de gairebé 1.1 metres, segons un estudi del CTTC Investigadors del Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC), vinculat a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), han realitzat una estimació de les deformacions del terreny en una àmplia zona del Nepal, com a conseqüència del terratrèmol del passat 25 d’abril i les seves rèpliques. Els resultats de l’estudi, útils per fer anàlisis sismològiques, contribueixen a l’estudi i la comprensió d’aquest esdeveniment sísmic d’excepcional magnitud.
28/05/2015

La 13a edició de la Festibity se centra en el Big Data Ahir les instal·lacions del FC Barcelona van acollir la 13a edició de la Festibity, la festa de les tecnologies de la informació i la comunicació en la qual van participar la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC i les empreses del sector tecnològic de Barcelona. L’acte estava protagonitzat pel Big Data, el sector que fa referència als sistemes que gestionen grans conjunts de dades.
27/05/2015

Un equip d’estudiants de la UPC passen amb èxit la final mundial del concurs de programació de l’ACM Un equip de tres estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha assolit la 28ena posició a la final mundial del Concurs de Programació Informàtica de l’Association for Computing Machinery (ACM), que ha tingut lloc recentment a Marràqueix. La posició assolida pels estudiants està per davant de les reconegudes universitats de Standford, Princeton o Cornell.
27/05/2015

Portada del llibre 'Cibercrim', de Manuel Medina i Mercè Molist Com evitar ser víctimes del cibercrim? L’investigador Manuel Medina, catedràtic de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i la periodista Mercè Molist fan una sèrie de recomanacions per evitar caure en mans de les organitzacions que utilitzen Internet per delinquir a l’obra ‘Cibercim’, un manual pràctic que es basa en les experiències d’algunes víctimes i en el coneixement dels experts que lluiten contra aquest tipus de crim.

Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)