Esteu aquí: Inici

És notícia

Mapa de les forces físiques que les cèl·lules exerceixen durant la curació d’una ferida. Les cèl·lules estan marcades en blau, les forces en vermell i groc, i la ferida és la zona fosca al centre de la imatge. (Agustí Brugués, Xavier Trepat) Investigadors de l’IBEC descobreixen un nou mecanisme de curació de ferides Un grup investigador de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) ha desenvolupat una nova tecnologia per desxifrar els mecanismes de curació de les ferides. Gràcies a aquesta tecnologia han descobert com les cèl·lules es mouen i treballen conjuntament per tancar una lesió en un teixit.
04/08/2014

Brillantor d’una pantalla d’un dispositiu mòbil. L’ICFO desenvolupa una superfície anti-brillantor i anti-reflectant per a les pantalles dels mòbils L’Institut de Ciències Fotòniques, institut universitari de recerca adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), juntament amb l’empresa nordamericana Corning Incorporated han desenvolupat una superfície nova de vidre anti-brillantor i anti-reflectant per dispositius mòbils que permet reduir tant la resplendor com la reflexió.
31/07/2014

El període de matrícula a la UPC es reiniciarà al setembre El 14 de juliol es va iniciar el període de matrícula a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), que continuarà durant els mesos de setembre i octubre. L’estudiantat de la UPC pot consultar les dates concretes de matrícula al web del seu centre docent. L'estudiantat de nou ingrés matriculat el mes de juliol té la possibilitat de tramitar, fins al dia 1 de setembre, la reassignació de la seva plaça a través del web Accesnet. Els dies de matrícula a la plaça reasignada seran el 4 i 5 de setembre. Pel que fa a la preinscripció universitària corresponent a la convocatòria de setembre, els dies per fer-la són el 25 i el 26 de setembre.
30/07/2014

El projecte europeu Fall detector for the Elder (FATE) millorarà la seguretat de la gent gran Assagen un dispositiu que detecta les caigudes de gent gran i activa el 061 Investigadors del Centre d'Estudis Tecnològics per a l’Atenció a la Dependència i la Vida Autònoma (CETpD), ubicat al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú, dissenyen un dispositiu que detecta automàticament la caiguda de l’usuari sense prémer cap botó i el localitza tant dins com fora de casa, activant el servei d’una ambulància quan és necessari.
29/07/2014

L'equip ETSEIB Motorsport ha presentat el vehicle elèctric CAT07e El cotxe elèctric CAT07e participa aquest estiu en tres circuits de la competició internacional Formula Student L'equip ETSEIB Motorsport, format per estudiantat de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), participa aquest estiu a diversos circuits que formen part de la competició Formula Student: del 29 de juliol al 3 d’agost ho farà a Hockenheim (Alemanya), del 7 al 10 d’agost a Hradec Králové (República Txeca) i del 28 al 31 d’agost, al Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló. L'equip va presentar el cotxe elèctric CAT07e, el 17 de juliol, a l'ETSEIB
29/07/2014

Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech