Esteu aquí: Inici

És notícia

L'equip MotoSpirit de l'ETSEIAT de Terrassa. L’equip MotoSpirit de l’ETSEIAT aconsegueix, al circuit d’Alcañiz, la 5a posició a la III Competició Internacional MotoStudent Els vuit estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) que formen l’equip MotoSpirit han aconseguit un brillant 5è lloc entre 30 equips procedents d'Espanya, Itàlia, Portugal, Hongria, Brasil i Equador, a la competició internacional MotorStudent que ha tingut lloc recentment a MotorLand (Alcañiz-Aragó). Els estudiants de l’ETSEIAT han dissenyat i construït la seva pròpia motocicleta gràcies a una campanya de crowfunding i al suport i la col·laboració d’empreses i institucions.
22/10/2014

Els investigadors Jasmina Casals-Terré i Josep Farré-Lladós, del grup de recerca MicrotechLab del Campus de la UPC a Terrassa. Patenten un nou sistema per lubricar els aerogeneradors sense aturar-los Investigadors del grup de recerca MicrotechLab de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) al Campus de Terrassa han patentat MicroLubGear, un innovador sistema de lubricació automàtica per als engranatges dels aerogeneradors que permet lubricar-los mentre produeixen electricitat. S'eviten, així, les aturades tècniques programades i s'incrementa la productivitat d’energia.
22/10/2014

Logotip de la 5ena edició del Festival d'Arquitectura 48h Open House de Barcelona. L’ETSEIB participa al Festival 48h Open House BCN Dissabte, 25 d’octubre, d’11 a 14 hores, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) s’obrirà al públic en el marc del Festival d’Arquitectura 48h Open House BCN. D’arquitectura racionalista, l’edifici de l’ETSEIB, a l’avinguda Diagonal, es va inaugurar fa 50 anys. També torna a obrir les seves portes, per tercer any consecutiu, la capella que acull el superordinador MareNostrum del BSC-CNS, dins de Torre Girona, i s'incorpora la visita a l'edifici Til·lers, en el mateix recinte.
21/10/2014

Coet suborbital que llençarà la NASA des de Spaceport America (Nuevo México, Estats Units) amb l'experiment dissenyat a l'EETAC. Un experiment de la UPC viatjarà de nou a bord d’un coet de la NASA La NASA llançarà des de Spaceport America (Nuevo México, Estats Units) un coet suborbital que conté un sistema experimental dissenyat i muntat al Laboratori de Microgravetat del Departament de Física Aplicada de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC). El llançament estava previst per al 20 d'octubre, però a causa de les condicions meteorològiques s'ha ajornat fins al dijous, 23 d'octubre. L’objectiu de l’experiment és millorar el control de combustible i altres fluids bifàsics (líquid-gas) en els dipòsits dels vehicles espacials, minimitzar riscos i optimitzar-ne el funcionament durant les missions espacials.
20/10/2014

Per primer cop classificats entre els 500 primers del món al Rànquing de Taiwan La UPC es classifica per primera vegada al rànquing general, concretament al lloc 445 de les 500 universitats del món, en l’edició de 2014 del National Taiwan University (NTU) Ranking, basat en la producció i l’impacte de les publicacions científiques. Així mateix, es manté líder estatal en el camp de l’Enginyeria i en les disciplines d’Enginyeria de Telecomunicacions i Electrònica, i d’Enginyeria Civil, i es posiciona per primer cop en la de Física.
20/10/2014

Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech