Esteu aquí: Inici

És notícia

El president i fundador de La Fageda, Cristóbal Colón, durant la seva conferència. La UPC inaugura el curs acadèmic 2014-2015 amb una conferència del fundador de La Fageda, Cristóbal Colón El 23 de setembre, ha tingut lloc a l’Auditori de l’edifici Vèrtex la inauguració del curs acadèmic 2014-2015 de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). El president fundador de la cooperativa La Fageda, Cristóbal Colón Palasí, ha ofert la conferència inaugural, en un acte en el qual han intervingut també el secretari d'Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, el rector de la UPC i el president del Consell Social.
23/09/2014

Dos programaris, un del BSC i un altre del CIMNE, rebran l’impuls del Consell Europeu de Recerca per ser comercialitzats Una nova generació de software per al disseny de fàrmacs, del Barcelona Supercomputing Center -Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), i un programari de codi obert d’elements finits del Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE), vincults a la UPC, han estat dos dels 50 projectes seleccionats pel Consell Europeu de Recerca (ERC) per rebre suport i impulsar-ne la comercialització.
23/09/2014

El disseny de receptors de navegació per satèl·lit més precisos i fiables rep el 9è Premi Duran Farell d’Investigació Tecnològica El projecte ’Tècniques avançades per a receptors de navegació per satèl·lit (ARTEMISA)’, presentat per l’investigador Pau Closas, del Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC), centre de recerca CERCA, i Carles Fernández-Prades, membre de l’equip de treball, ha guanyat el 9è Premi Duran Farell d’Investigació Tecnològica, convocat pel Consell Social d’aquesta Universitat, amb el suport de Gas Natural Fenosa. El Premi està dotat amb 30.000 euros i la recerca té com a objectiu proporcionar més precisió i fiabilitat als sistemes de posicionament per satèl·lit GNSS, incloent els sistemes GPS i Galileo.
23/09/2014

Roberto Sanhueza guanya, per segon cop, el 22è Premi UPC de ciència-ficció L’autor xilè Roberto Sanhueza és el guanyador del 22è Premi UPC de ciència-ficció per l’obra titulada ‘El año del gato’. La menció especial s’ha atorgat a l’obra ‘El crit de les ultracoses’, del gironí Daviz Ruiz. El Premi, impulsat pel Consell Social de la UPC, s’ha lliurat durant l’acte d’inauguració del curs de Universitat Politècnica de Catalunya.
23/09/2014

Maqueta del camp de refugiats dissenyat al treball de batxillerat 'Esperances efímeres. Disseny d’un camp de refugiats', d’Eduard Llorens, alumne de l’Escola Pia Balmes de Barcelona. Lliurat el 15è Premi UPC 'Arquitectura, Ciència i Tecnologia Sostenibles' per a treballs de recerca de batxillerat El disseny d’un camp de refugiats i un projecte sobre l’automatització sostenible del procés de càrrega de contenidors del Port de Barcelona han estat guardonats a la 15a edició del Premi UPC 'Arquitectura, Ciència i Tecnologia Sostenibles'. Els premis s'han entregat dimarts 23 de setembre, coincidint amb l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2014-2015, a la Sala del Llac del Rectorat, a les 10'00h.

Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech