Esteu aquí: Inici

És notícia

Publicats els resultats provisionals de les eleccions parcials al Claustre Universitari El 31 d'octubre s'han publicat, a la Seu electoral electrònica, els resultats provisionals de les eleccions per renovar les 61 vacants que s'han produït al Claustre Universitari de la UPC. Les votacions han tingut lloc el 30 d'octubre, de 10 a 18 hores, a les seus electorals corresponents. Prèviament a la proclamació definitiva de les candidatures electes, que s'efectuarà el 7 de novembre, s'obrirà el període de reclamacions sobre els resulats provisionals, comprés entre el 3 i el 5 de novembre.
31/10/2014

La Marató finança un projecte de recerca del CETpD per millorar la qualitat de vida de les persones amb Parkinson El projecte 'Bloqueig en la malaltia de Parkinson: millora de la qualitat de vida amb un sistema de control automàtic', desenvolupat pels investigadors del CETpD, del Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú, ha estat un dels 44 projectes de recerca científica d’excel·lència seleccionats per rebre finançament de La Marató 2013. L’edició passada estava dedicada a les malalties neurodegeneratives i, d'entre els diners recaptats, ha atorgat 300.000 euros al projecte de la UPC.
31/10/2014

Els investigadors Jordi Llorca i Núria Jiménez, al laboratori del Centre de Recerca en Nanoenginyeria (CRnE) de la UPC. Una recerca obre la porta a dissenyar catalitzadors a mida per fer més eficients els vehicles i els processos industrials Un equip dirigit pel professor Jordi Llorca, de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), ha descobert que els àtoms reaccionen de manera diferent en funció de les característiques del catalitzador que es faci servir. En l’estudi, que representa un pas molt important pel disseny de nous catalitzadors amb aplicacions en el camp de l’energia, han participat l’estudiant de doctorat de la UPC Núria Jiménez Divins, els investigadors Carlos Escudero i Virginia Pérez-Dieste, del sincrotró ALBA, on s’ha dut a terme una part de l’experiment, i la investigadora Inma Angurell, de la Universitat de Barcelona, que ha sintetitzat les nanopartícules utilitzades.
31/10/2014

Estudiants del grau d’Enginyeria en Tecnologies i Disseny Tèxtil de l’Escola d'Enginyeria de Terrassa (EET). La UPC renova el conveni amb el sector tèxtil per promoure el grau d’Enginyeria en Tecnologies i Disseny Tèxtil En quatre anys de col·laboració universitat-empresa, el grau d’Enginyeria en Tecnologies i Disseny Tèxtil de l’Escola d'Enginyeria de Terrassa (EET) ha passat de 5 estudiants matriculats el 2010-2011 a 49 en el curs actual i la inserció laboral dels titulats és del 100%. L’aportació econòmica de les sis institucions del sector tèxtil ha permès el finançament d’un total de 66 beques en els quatre anys de vigència del conveni, de les quals s’han beneficiat 25 estudiants.
29/10/2014

Estudiants de l'ETSAB estudiant en cadira de rodes l'accessibilitat  dels comerços de Creu Coberta del barri d’Hostafrancs. Estudiants de l'ETSAB proposen millores per garantir l’accessibilitat a Hostafrancs Un grup de 70 estudiants de l’ETSAB de la UPC, dirigits per la professora Sandra Bestraten, analitzen l’accessibilitat dels comerços de Creu Coberta del barri d’Hostafrancs, a Barcelona, a través d’un projecte d’aprenentatge-servei. Els resultats es presentaran públicament cap el febrer per conscienciar a la societat i als polítics d’aquesta problemàtica. L’Ajuntament de Barcelona obrirà una línia de subvencions perquè els comerciants puguin adaptar els establiments als requeriments suggerits.
28/10/2014

Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)